Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

met california coast in winter camperen

K

kris

Messages
3
Location
antwerpen
Vehicle
T6 Beach 150
is het van temperatuur ok om in de winter bij 0 graden te kamperen met het dak naar boven? dus ook om boven te slapen met ( ik heb wel een extra verwarming)
 
Welkom Kris met je eerste post , veel hangt af van wat jijzelf comfortabel vind natuurlijk.
Een goede slaapzak en je bent ok , je slaapt eigenlijk in een tent ...
Heeft jou Coast een standkachel dan ben je zeker ok , of bedoel je dat er een electrische verwarming word ingezet op 220v?
Velen hebben een muts of topper over hun dak dat houd de warmte beter binnen , je kan ook gewoon het dak dicht houden indien te koud maar dit beperkt natuurlijk de stahoogte en vergeet niet dat je ventilatie nodig hebt wat automatisch gebeurd met het dak open. Indien je slaapt met het dak dicht zal je via een raam moeten ventileren!
Er is al veel geschreven over wintercamping en verwarming hier op het forum.
Probeer wat zoeken in oudere posts , de Nederlandse postings worden maar door heel weinig mensen hier gelezen.
 
koudste nacht tot nu toe in ocean T6 : -5°C aan het meer van butgenbach .
Enkel goede slaapzak, nog nooit de verwarming 's nachts laten aanstaan, de warmte komt ook nauwelijks tot in het bed boven. Je kan ook beneden slapen met het dak en bed omhoog, de ventilatie heb je echt wel nodig.
wij hebben wel de topper (binnnentent) van brandrup, scheelt een stuk in temperatuur, het is echt pikdonker en misschien zelfs een beetje stiller. De originele tent laat veel licht door , dus opletten dat je op de camping niet net naast een lantaarnpaal staat..
 
Dag Kris,

Zoals hierboven reeds gezegd is het perfect te doen. Alles hangt natuurlijk af van uw eigen gevoel. Wij zijn vroeger vaak met tent weggeweest, hebben tijdens kampen vaak buiten geslapen en slapen ook thuis nooit met verwarming. Toch heb ik twee weekends geleden tijdens een tripje naar de Ardennen (we stonden langs de vakantiewoning van vrienden) preventief de verwarming wat opgezet en hebben we ervoor geopteerd om beneden te slapen. Achteraf gezien had het mss niet nodig geweest, want ondanks dat de auto's van de vrienden serieus dichtgevroren waren bleef het in de California wel lekker warm (zonder te overdrijven natuurlijk: een slaapzak en vor het liefje een extra dekentje erover).
Ik gebruik wel thermomatten voor de voorruit en de twee voorste ruiten.
Ik zou zeggen probeer is op je eigen oprit, klinkt absurd maar dan ben je wel dicht bij huis wanneer blijkt dat je iets vergeten bent of wanneer het toch te fris zou zijn! (Heeft je beach enkel glas?)
Zoals Roger en HC zeggen: goede ventilatie is een must, anders sta je gegarandeerd met hoofdpijn op!
 
Dag Kris,

Zoals hierboven reeds gezegd is het perfect te doen. Alles hangt natuurlijk af van uw eigen gevoel. Wij zijn vroeger vaak met tent weggeweest, hebben tijdens kampen vaak buiten geslapen en slapen ook thuis nooit met verwarming. Toch heb ik twee weekends geleden tijdens een tripje naar de Ardennen (we stonden langs de vakantiewoning van vrienden) preventief de verwarming wat opgezet en hebben we ervoor geopteerd om beneden te slapen. Achteraf gezien had het mss niet nodig geweest, want ondanks dat de auto's van de vrienden serieus dichtgevroren waren bleef het in de California wel lekker warm (zonder te overdrijven natuurlijk: een slaapzak en vor het liefje een extra dekentje erover).
Ik gebruik wel thermomatten voor de voorruit en de twee voorste ruiten.
Ik zou zeggen probeer is op je eigen oprit, klinkt absurd maar dan ben je wel dicht bij huis wanneer blijkt dat je iets vergeten bent of wanneer het toch te fris zou zijn! (Heeft je beach enkel glas?)
Zoals Roger en HC zeggen: goede ventilatie is een must, anders sta je gegarandeerd met hoofdpijn op!
Wij gebruiken ook een thermische deken over voorruit en zijruiten, weerom niet alleen voor isolatie maar ook voor volledige verduistering en niet onbelangrijk condensatie langs binnen tegen de voorruit te vermijden. Ik kan de deken van justkampers aanbevelen, past perfect, zeer effectief , snel te plaatsen en verwijderen en gunstig geprijsd.
 
Back
Top