Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Verhuizen naar België met mijn California

A

Andres FS

Messages
1
Location
Norway
Vehicle
Looking to buy
Hallo goede dag,
Ik ben Spaans en ik zal binnenkort naar Vlaanderen verhuizen voor werk. Ik heb een California en ik zal het meenemen naar België. Ik ben op zoek naar verzekering en internationale (Europese) wegassistentie. Zou je me wat advies kunnen geven? een verzekeringsagent die u aanbeveelt? Erg bedankt!
 
In Nederland wordt Aveco aanbevolen ivm toegestane km’s per jaar. Misschien ook voor België?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Welkom.
Hou je wel klaar voor heel wat geloop voor de juiste papieren. En vermoedelijk ook wat kosten.

Het voordeel is wel dat de Vlaamse wegentaks slechts €132 per jaar bedraagt. Het nadeel: €45 per jaar voor de keuring! € 12 daarvan is voor de milieutaks. Dan duwen ze de motor in de begrenzer (2500 tr/min) om op hun roetmeter te zien dat er geen roet uit de uitlaat komt (als het tenminste een California van na 2010 is met roetfilter).

In welke stad of gemeente zul je komen wonen?
 
ruwelka verzekering ( als je ook je personenwagen bij hen verzekert)
 
welkom!

weet niet of je dit nog nodig hebt maar hier kan je in alle geval wel wat nuttige info vinden in verband met registratie van je voertuig in BE.
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen

Wat betreft bijstand en verzekering heb je in België wel wat mogelijkheden, maar vaak kan je dit ook doen via je verzekeraar waar je bijvoorbeeld je huis, brand- of familiale verzekering afsluit.
Wel goed nagaan wat in de verzekering zou zitten. Soms zijn er kleine lettertjes! (camperuitrusting niet verzekerd, brand niet verzekerd wanneer je aan het koken bent en onvoorzichtig bent, ...)
 
Back
Top