Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

California met 3 zitplaatsen

D

dctrl

Messages
30
Location
Roeselare
Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
Beste allen,
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Ik bestelde me een California, waar ik helaas nog enkele maanden moet op wachten. Het betreft een stockvoertuig (wachten?), dus ik had geen geheel vrije keuze in de opties.

Het betreft een 4motion model DSG, en dus geen middenste zetelrail, homologatie 4 personen. Daardoor is geen 5e single-seat mogelijk.
Nu wil ik eigenlijk het meest van de tijd met een 3-personen configuratie rondrijden: De 2 voorste + een single-seat achteraan.
Ervan uitgaande dat ik zo'n single-seat bijkoop, is er iemand die weet hoe ik dat (veilig en gehomologeerd) kan inpassen in de california?
Ik heb voor alle duidelijkheid in dit geval geen nood aan het bed beneden.

Ik zie zelf 2 mogelijkheden:
- Een oude 2-zitsbank scoren, en op dat frame een single-seat monteren. Nadeel is dat het frame de volledige breedte blijft.
- Een 3e zetelrail (of een vast punt) monteren in de vloer. Te prefereren oplossing, maar mogelijk onmogelijk.
- Ik vecht nog met de idee om een draaibare 2-persoonsbank vooraan te monteren (afgekeken van engelse fora). Dat heeft dan weer andere nadelen.

Alvast bedankt!
 
Is there a particular reason why you only want 3 rather than 4 seats (extra storage space?). Maybe others can help with how they’ve used a 2 seat bench to create the storage, or whatever it is you need.
 
Hallo, zelf geen ervaring met jouw gewenste configuratie, maar ik kan je wel aan een single seat helpen, namelijk die splinternieuwe in mijn garage. ;-)
 
Beste allen,
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Ik bestelde me een California, waar ik helaas nog enkele maanden moet op wachten. Het betreft een stockvoertuig (wachten?), dus ik had geen geheel vrije keuze in de opties.

Het betreft een 4motion model DSG, en dus geen middenste zetelrail, homologatie 4 personen. Daardoor is geen 5e single-seat mogelijk.
Nu wil ik eigenlijk het meest van de tijd met een 3-personen configuratie rondrijden: De 2 voorste + een single-seat achteraan.
Ervan uitgaande dat ik zo'n single-seat bijkoop, is er iemand die weet hoe ik dat (veilig en gehomologeerd) kan inpassen in de california?
Ik heb voor alle duidelijkheid in dit geval geen nood aan het bed beneden.

Ik zie zelf 2 mogelijkheden:
- Een oude 2-zitsbank scoren, en op dat frame een single-seat monteren. Nadeel is dat het frame de volledige breedte blijft.
- Een 3e zetelrail (of een vast punt) monteren in de vloer. Te prefereren oplossing, maar mogelijk onmogelijk.
- Ik vecht nog met de idee om een draaibare 2-persoonsbank vooraan te monteren (afgekeken van engelse fora). Dat heeft dan weer andere nadelen.

Alvast bedankt!

In principe is het achteraf (laten) toevoegen van een 3e rail (en dus de mogelijkheid een losse stoel te plaatsen) mogelijk. Zie hier een willekeurige aanbieder van deze 'upgrade' https://exploria-online.co.uk/california-upgrades.aspx met ook de kosten benoemd.

Bij de 4-motion is het nooit een optie geweest. Volgens mij omdat het totaal gewicht van het voertuig dan te groot zou worden.

Echter, er zijn mensen die 4motion hebben en toch een 5e zitplaats (losse stoel). Zie deze thread. Misschien kun je @symcro vragen hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.
 
In principe is het achteraf (laten) toevoegen van een 3e rail (en dus de mogelijkheid een losse stoel te plaatsen) mogelijk. Zie hier een willekeurige aanbieder van deze 'upgrade' https://exploria-online.co.uk/california-upgrades.aspx met ook de kosten benoemd.

Bij de 4-motion is het nooit een optie geweest. Volgens mij omdat het totaal gewicht van het voertuig dan te groot zou worden.

Echter, er zijn mensen die 4motion hebben en toch een 5e zitplaats (losse stoel). Zie deze thread. Misschien kun je @symcro vragen hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.
Hartelijk bedankt! Ik ga in de links op zoek!
 
dag allen,

ondertussen is de cali er, en al goed gebruikt. Wat fantastisch!
Duur dat wel, maar als je bedenkt dat je eigenlijk eenbuitenverblijfje hebt dat je kan zetten waar je wil.
Ik zou wel baat hebben aan de 5e zetel, maar dan als 3e zetel. Liefst gemonteerd, in rijrichting, links op de rail, bij de tafel.
Waarom vraagt men hier? Ik rijd en reis of alleen, of met 2 kids. Ik heb dus genoeg aan 3 zetels, dat zou aangename flexibiliteit toelaten. Een fiets erin en zo wordt mogelijk.
Toch ben ik, ook met de 2zitbank, aangenaam verrast van de ruimte binnenin.
zo’n rail in het midden lijkt me wel wat, maar moeilijk of duur...

groeten, dieter.
 
Mogelijk krijg je de fiets er ook wel in als je de tweezitsbank helemaal naar voren schuift.
 
Het lijkt me vrij zeldzaam bij de 4motion: drie zetelrails.
Het is niet omdat het technisch niet mogelijk is bij een 4M, maar het heeft met (rijklaar) gewicht te maken ivm 5e persoon?
Nu wil ik die 5e zetel eigenlijk als 3e zetel, wat voor het gewicht geen probleem mag vormen.
Rare dingen allemaal. Mijn pas geleverde 4Motion heeft bijvoorbeeld een 80l tank, dat zou je nu ook niet meer kunnen combineren...
 
Ja, dat dacht ik ook, dat ze er daarom niet zijn, alleen aftermarket ingebouwd. Maar zoals de Britten zeggen 'I stand corrected'. Goed om te weten dat ze wel bestaan!
 
Mogelijk krijg je de fiets er ook wel in als je de tweezitsbank helemaal naar voren schuift.
Wij vervoeren regelmatig fiets met voorwiel tussen 2 voorzetels, je kan dan wel niet meer achteraan op de zetel zitten
 
Wij vervoeren regelmatig fiets met voorwiel tussen 2 voorzetels, je kan dan wel niet meer achteraan op de zetel zitten
Dat is een zeer slim idee, als iemand alleen reist (1 fiets veronderstel ik).
Bedankt!
 
Dat is een zeer slim idee, als iemand alleen reist (1 fiets veronderstel ik).
Bedankt!
Dat is tijdens dagelijks gebruik, niet op reis. Op reis zou ik voorkeur geven aan fietsdrager op trekhaak. In dagelijks gebruik kan het wel eens voorvallen dat je 1 fiets wil vervoeren. Ik neem bvb fiets mee als ik auto naar garage breng voor onderhoud en rijd dan verder met fiets naar werk. Of ik haal iemand op die met defecte fiets onderweg gestrand is.
 
Fietsdrager op de trekhaak. Ook al kantelt hij naar achter, ik veronderstel dat het kofferdeur niet open kan. Of vergis ik mij?
 
Fietsdrager op de trekhaak. Ook al kantelt hij naar achter, ik veronderstel dat het kofferdeur niet open kan. Of vergis ik mij?
Er zijn enkele modellen die voldoende kantelen om de achterklep te kunnen openen terwijl er fietsen op zitten.
 
Indeed. I have a four bike carrier which slides back and I can open the boot. I also think if you slide the double bench all the way forward you could easily fit a bike in with the front wheel removed. (And still transport you passenger.)
 
Ik heb er een van Thule, op de foto van jou te zien scharniert hij bijna volledig horizontaal. Die van mij doet dat niet zo diep. Als mijn Cali binnen is (eind mei)zal ik het dus testen.
 
Ik heb er een van Thule, op de foto van jou te zien scharniert hij bijna volledig horizontaal. Die van mij doet dat niet zo diep. Als mijn Cali binnen is (eind mei)zal ik het dus testen.
Er is een filmpje op youtube dat toont hoe je de thule kan aanpassen dat hij verder kantelt .
 
Hallo, zelf geen ervaring met jouw gewenste configuratie, maar ik kan je wel aan een single seat helpen, namelijk die splinternieuwe in mijn garage. ;-)
Is deze nog te koop?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
 
Mijn California wordt pas geleverd eind mei begin juni. Is het een recent model van stoel en welke uitvoering is het wat de bekleding betreft?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
 
De wagen is van 2017, de afwerking is 'Moon Rock' grey. Nooit gebruikt.
 
Back
Top