Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

hallo, nieuw hier, en twijfelend of we een Cali T6 zouden kopen of een Westfalia Kepler6.

E

Els

Messages
9
Location
poperinge
Vehicle
Looking to buy
Twijfelen tussen een CaliT6 met 5 zetels of en Westfalia kepler six....iemand pro's en contra's? We hebben voor dagelijks gebruik 5 zetles nodig, om te camperen niet.
 
Dag Els, welgekomen! Heel veel vergelijkende literatuur voor jou via de zoekfunctie.
Of je kan ook deze short-cut nemen: Cali's the best! ;-) (Ocean of Coast met 5 zitplaatsen is wel zeer krap, dus best dan de Beach).
Spannend,...
 
Hoi Els, en welkom. Wij hebben de Kepler Six uitgebreid bekeken bij Vanomobil in Deerlijk. Als je meer dan 4 zitplaatsen wil, dan moet je het verlengd chassis nemen, en meteen ook de zwaardere motorversie. Als je dan nog wat noodzakelijke extra's neemt dan was alvast voor ons het prijskaartje belachelijk hoog. Ook het glanzende witte meubilair was een tegenvaller.
Als je 5 plaatsen wil kan je beter kijken naar een Beach uitvoering denk ik.
Wij hebben uiteindelijk onze oude cali ingeruild voor een versie met hoogdak - veel ruimte, altijd staanplaats, toilet, maar hé, iedereen heeft zijn verlanglijstje.
groeten, Bart
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Els
Dag Els, welgekomen! Heel veel vergelijkende literatuur voor jou via de zoekfunctie.
Of je kan ook deze short-cut nemen: Cali's the best! ;-) (Ocean of Coast met 5 zitplaatsen is wel zeer krap, dus best dan de Beach).
Spannend,...
Dank je voor de tip !
De beach heeft dan geen keukenblok of heb ik het verkeerd ?
 
Hoi Els, en welkom. Wij hebben de Kepler Six uitgebreid bekeken bij Vanomobil in Deerlijk. Als je meer dan 4 zitplaatsen wil, dan moet je het verlengd chassis nemen, en meteen ook de zwaardere motorversie. Als je dan nog wat noodzakelijke extra's neemt dan was in elk voor ons het prijskaartje belachelijk hoog. Ook het glanzende witte meubilair was een tegenvaller.
Als je 5 plaatsen wil kan je beter kijken naar een Beach uitvoering denk ik.
Wij hebben uiteindelijk onze oude cali ingeruild voor een versie met hoogdak - veel ruimte, altijd staanplaats, toilet, maar hé, iedereen heeft zijn verlanglijstje.
groeten, Bart
Dank je voor je antwoord ! Ja idd de Kepler is langer , wat minder handig is voor dagelijks gebruik natuurlijk ... De beach daarentegen heeft dan geen keukenblok als ik me niet vergis ?
 
Dank je voor de tip !
De beach heeft dan geen keukenblok of heb ik het verkeerd ?
The T6.1 Beach Camper has a small single gas ring, but no sink. The T6 Beach does not have any kitchen. But you can have a 3 seater bench so don’t need to add extra seats for 5 people. With the Ocean or Coast you would need to have a Separate 5th seat. Which can make it harder to camp easily as people take the seat out to make up the downstairs bed.
If you use the search function you will hopefully find lots of answers to your questions.
 
  • Like
Reactions: Els
Er bestaan talloze leveranciers van standaard keukenblokjes, uitneembaar. Als je de wagen ook als dagelijks vervoermiddel gebruikt zou ik die optie zeker eens bekijken. Even googlen...
 
  • Like
Reactions: Els
Ter inspiratie: Campersalon, Camperfixx, Reimo,... maar er zijn er veel meer (zoek keukenblok+T6). Vrienden van ons kochten een QuQuQ module.
 
  • Like
Reactions: Els
hallo
Ook wij twijfelden tussen een california en de kepler 6 en hebben zelfs een offerte voor de stylevan melbourne (zustermodel van de kepler 6 en met een aangenamer prijskaartje). Als het de bedoeling is om met 5 op reis te gaan, zou ik voor een california beach gaan of zelfs eerder voor de stylevan melbourne. We waren onder de indruk van deze campervan en het lange chassis is echt niet veel langer dan het korte als van de california.
Toch bestelden we een nieuwe california: een coast maar dan met 5 zitplaatsen (uitneembare stoel); ik ga de california ook gebruiken voor woon-werkverkeer en we zullen occasioneel eens met 5 in de wagen zitten. Op reis gaan wij met 4.
Veel keuzeplezier!
Groeten
 
  • Like
Reactions: Els
hallo
Ook wij twijfelden tussen een california en de kepler 6 en hebben zelfs een offerte voor de stylevan melbourne (zustermodel van de kepler 6 en met een aangenamer prijskaartje). Als het de bedoeling is om met 5 op reis te gaan, zou ik voor een california beach gaan of zelfs eerder voor de stylevan melbourne. We waren onder de indruk van deze campervan en het lange chassis is echt niet veel langer dan het korte als van de california.
Toch bestelden we een nieuwe california: een coast maar dan met 5 zitplaatsen (uitneembare stoel); ik ga de california ook gebruiken voor woon-werkverkeer en we zullen occasioneel eens met 5 in de wagen zitten. Op reis gaan wij met 4.
Veel keuzeplezier!
Groeten
wij staan intussen op het punt om de Beach met 3 zits te bestellen! we hebben gekozen voor de Beach omwille van de extra ruimte ... Veel plezier met jullie Coast!
 
Back
Top