Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Wat kost een T6 Ocean volgens jullie?

S

sim_california

Messages
4
Location
Leiden
Vehicle
T6.1 Coast 150
Hi, ik wil graag meer dan 90k neerleggen voor een tweedehands T6 Ocean. Maar is dat wel helemaal normaal? Ik ben nog niet lang aan het orienteren en ben dus even benieuwd wat jullie kenners van dit soort bedragen vinden? Ben ik te makkelijk of zouden jullie dit ook wel willen betalen?

Bijvoorbeeld deze ad:
 
Hi, ik wil graag meer dan 90k neerleggen voor een tweedehands T6 Ocean. Maar is dat wel helemaal normaal? Ik ben nog niet lang aan het orienteren en ben dus even benieuwd wat jullie kenners van dit soort bedragen vinden? Ben ik te makkelijk of zouden jullie dit ook wel willen betalen?

Bijvoorbeeld deze ad:
Dit is eigenlijk een beter voorbeeld van wat ik zou willen kopen:
 
Dat is wel een beetje de markt op dit moment helaas…
 
Dat is wel een beetje de markt op dit moment helaas…
Ja, ik heb dus geen idee in hoeverre dit veel is. Wat is volgens jou een prijs die je onder normale marktomstandigheden zou betalen? Ik probeer er achter te komen of ik 10, 20 of 40K teveel betaal door precies nu een camper te kopen.
 
Dat weet niemand. Eind vorig jaar kon je nog een nieuwe volgeladen Ocean 204pk met 4motion voor rond de 100k nieuw kopen. Nu zie je die al voor over de 110k gaan. Ik zou niet verwachten dat de nieuwprijzen gaan dalen, wellicht gebruikt wel iets omdat er veel leveringsproblemen zijn (geweest) en nu COVID achter de rug lijkt er populariteit wellicht weer wat afneemt (pure speculatie van mijn kant).

Gewoon kopen als je het kan missen en je er nog komend seizoen van wil genieten ;)
 
Dat wat Peter zegt. Daarnaast hebben de jong gebruikte California’s op dit moment natuurlijk het grote voordeel dat ze daadwerkelijk nog deze zomer geleverd kunnen worden. Als je er eentje vindt die precies is zoals je wil, dan zou ik die zeker kopen en hem beschouwen als bijna-nieuw.

Het alternatief zijn de oudere tweedehands. Ook daarvan zijn de prijzen nu erg hoog, maar in absolute zin gaat het daar natuurlijk toch om (veel) minder geld.
 
Dit is eigenlijk een beter voorbeeld van wat ik zou willen kopen:
Je kunt een Two-tone ook zelf laten wrappen door een witte te kopen. Wat wel (veel) uitmaakt is of je een 150 of 200pk koopt, net als wel of geen 4M.
Ik weet zeker dat je bij Scharphof, MyCalifornia of Poptop goed terecht komt. Al ervaar ik de laatst genoemde wat prijziger. Scharphof en MyCalifornia liggen qua prijs bij elkaar. Van Scharphof weet ik (eigen ervaring) dat er veel gereed staan en dat de voorraad snel wisselt.
 
Je kunt een Two-tone ook zelf laten wrappen door een witte te kopen. Wat wel (veel) uitmaakt is of je een 150 of 200pk koopt, net als wel of geen 4M.
Ik weet zeker dat je bij Scharphof, MyCalifornia of Poptop goed terecht komt. Al ervaar ik de laatst genoemde wat prijziger. Scharphof en MyCalifornia liggen qua prijs bij elkaar. Van Scharphof weet ik (eigen ervaring) dat er veel gereed staan en dat de voorraad snel wisselt.
Oke, interessant. Laatste ligt natuurlijk ook wel in de randstad waar prijzen al snel wat hoger liggen. Kijkende naar de advertentie die je ook quote, is dit momenteel denk je een acceptabele prijs of is het echt te hoog. Het is geen 200pk en ook geen 4motion. Wel 96k.
 
@sim_california: De opties maken die van Poptop wat prijziger. De elektrische schuifdeur en Art Velours bekleding zijn al opties van 2500eu bij elkaar. Het zijn echter wel de prijzen van nu, die ettelijke procenten hoger liggen dan een jaar geleden.

Ga zeker eens kijken bij Scharphof. Er staat daar sowieso een witte Edition van 2021 en een 2020 (199pk, 4m!). Het wrappen kan hij voor je regelen (of je regelt het zelf ergens).
Ondanks dat wij vanuit Eindhoven een behoorlijk stuk van Nijverdal wonen, ben ik blij dat wij daar terecht zijn gekomen. De doorslag ten opzichte van Naarden was 'direct leverbaar'.
 
Nadeel van het 2020 model kan zijn dat het een Euro 6d-temp is en nog geen 6d-full. Nu is dat op dit moment niet relevant maar het kan zijn dat er in de toekomst onderscheid gemaakt gaat worden op basis hier van.
 
@sim
Oke, interessant. Laatste ligt natuurlijk ook wel in de randstad waar prijzen al snel wat hoger liggen. Kijkende naar de advertentie die je ook quote, is dit momenteel denk je een acceptabele prijs of is het echt te hoog. Het is geen 200pk en ook geen 4motion. Wel 96k.
Ik ben nu even benieuwd of je de knoop heb t doorgehakt en gekocht hebt?
Ik verkoop mijn T6 california ocean, moest je interesse hebben stuur me maar. (ik woon in België)
 
Ik ben nu even benieuwd of je de knoop heb t doorgehakt en gekocht hebt?
Ik verkoop mijn T6 california ocean, moest je interesse hebben stuur me maar. (ik woon in België)
Hij / zij is al een tijd niet meer online geweest...

Er zal toch binnen België ook wel vraag zijn naar een mooie T6 Ocean? In Nederland is het invoeren vaak een beperking voor kopers. Naast de administratie betaal je in Nederland nog een extra belasting, al is die bij invoer van een gebruikt voertuig stukken lager dan bij een nieuwe.
Particuliere kopers en verkopers zitten meest op Marktplaats schat ik in
 
Back
Top