Batería

  • Thread starter jose vicente alamo
  • Start date
Battery voltage of an AGM is not a good measure of state of charge unless the battery is inot being charged or discharged and has been in that state for some time. The state of charge of a battery is commonly measured by Ah remaining from last full charge via a current shunt and electronics which monitors the current drawn over time and thats exactly how the GC works.. The control panel is generally accurate, you have 30% remaining. The system will shut down most things at 20%.. Plug in or start the engine.
 
El voltaje de la batería de una AGM no es una buena medida del estado de carga a menos que la batería no se esté cargando ni descargando y haya estado en ese estado durante algún tiempo. El estado de carga de una batería se mide comúnmente por Ah restantes de la última carga completa a través de una derivación de corriente y electrónica que monitorea la corriente consumida a lo largo del tiempo y así es exactamente como funciona el GC. El panel de control generalmente es preciso, le queda un 30 %. El sistema apagará la mayoría de las cosas al 20 %. Enchufe o encienda el motor.
entonces no sirve para nada está gráfica Screenshot_2024-06-06-10-56-44-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
As stated in the graphic it is valid for a battery at rest, so not supplying charge or being charged. Outside of that condition it will be misleading.
 

Similar threads

J
Replies
6
Views
1K
jose vicente alamo
J
J
Replies
1
Views
795
markicp
M

VW California Club

Back
Top