Hoes voorruit

Ben's Ocean

Ben's Ocean

Vehicle
T6.1 Ocean 204 4 motion
Wie gebruikt welke hoes ter verduistering maar ook ter isolatie (winter/zomer) ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voor onze T4 heb ik er eentje voor de zomer, vooral als zonnewering buiten. Exact zelfde kleur, en prima afwerking, bij Fuellagoon. Zijn gekend voor hun versie met ogen, maar je kan dus gewoon kiezen. https://fuellagoon.co.uk/collections/t6-1-screen-covers
Maar er is een mega aanbod op de markt voor dit soort screens...

Voor onze t4 hadden we ook eentje van fuellagoon.

Maar over een weekje hebben we een t6.1 dus ben ook op zoek. Voorlopig denk ik aan deze

Het ontwerp beviel ons heel goed van fuellagoon maar vond de kwaliteit van het stof niet zo goed duurzaam en waterafstotend.
Ondanks dat blijven deze toch ook nog een optie.

Wij gebruiken naar tevredenheid de Comfortz windscreencover die je via de clubwinkel (maar ook rechtstreeks) kan kopen. Het voordeel is dat je de lucht uit het pakket kan drukken en dat hij dan precies tussen de vouwstoelen past (We hebben een Ocean T6.1). Uit de VK bestellen is niet aantrekkelijk dus we hebben hem gekocht via mijn zus die in Cornwall woont. Hij zit overigens in een waterdichte zak. Dat is geen overbodige luxe want hij is vaak kletsnat wanneer we in de morgen weer opbreken.

Ik gebruik er geen. De rolgordijnen binnen werken prima plus als het nodig is kachel aan werkt prima voor ons. In de vorige Cali hadden we nog van die geïsoleerde binnenkomers, maar de zuignappen werkten steeds slechter, en was altijd een heel gedoe (en weer meer mee te slepen in de bus…). En waar laat je zo’n natte stapel buitencovers als je weer op weg gaat, lijkt me niet handig. Anyways, my five cents.

Wij gebruiken in de winter altijd deze, zoals je kan zien op de profielfoto :). Bij vertrek ga ik er met een krabber/aftrekkertje over zodat het spul voldoende droog is. Handig op te vouwen en de onze kwam met een draagtast.

Ik gebruik de "ISOLITE Outdoor" van Brandrup (https://www.brandrup.de/en/brandrup...ories/vw-vehicle-exterior/vw-isolite-outdoor/).
De hoes bedekt de voorruit aan de buitenkant maar zit met klittenband vast aan de binnenkant (via de portieren); voordeel is dat er geen condens meer op de voorruit komt wanneer het koud is.
Er zijn ook 2 hoezen bij voor de zijvensters van de portieren, die worden aan de binnenkant bevestigd met klittenband.

Bob

Ik heb er recent een besteld bij:

Goede reviews over gelezen. Zie hiervoor ook youtube. Ik was met name op zoek naar isolatie vd winterperiode. En dat bieden de meeste merken niet. Die bieden enkel verduistering.

Mvg Roel

Bij ons alles voorzien van DriveDressy. Kan ik aanbevelen! Super eenvoudig aan te brengen middels het magneetsysteem. Geen getrut met de standaard rolgordijnen.

Back