Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

ISOTOP vraagje

D

dctrl

Messages
30
Location
Roeselare
Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
Dag allen,

Mijn vraag eerst in het nederlands proberen.
Ik heb het geluk me een ISOTOP VI te hebben kunnen aanschaffen voor bijkomende isolatie van het T6.1 tentdoek.
Ik slaap er dikwijls in in wintertijden, prefereer boven te slapen, maar moest temperatuurgewijs al meermaals beneden slapen.
De parkingheater helpt wel, maar op lage stand raakt de warmte niet boven.
Ik ben heel benieuwd naar de eerstvolgende koude nacht.

De instructies zijn heel onduidelijk, de foto's zijn 2bij2 centimeter. Als extra, niet-vermeld in instructies, leek het me beter de haakjes voor 'child safety net' 180gr te draaien.
Het doek ziet er in elk geval TOP-ISOlerend uit! Tijdens aanbrengen werd het al behoorlijk warmer boven dan beneden, ik heb het geluk dit binnen in een (2cm hogere) garage te kunnen uitvoeren.

Ik had echter 3 vraagjes:
- Mijn ISOTOP lijkt OF te groot te zijn, of mijn tentdoek te klein (zie foto). Nog mensen met dit issue? Nochtans rondom heel strak. Op zich niet heel erg, de overschot zit in het frontdoek, zie foto3.
- Er wordt in de instructies aangegeven het frontdeel te verwijderen bij inklappen van het dak. Dit vind ik wel vervelend. Zijn er ervaringen van mensen die dit hebben? Kun je het toch laten zitten? Ik heb de indruk dat de velcro snel zal loslaten als dit 1 of 2 keer per week moet worden losgetrokken (En 7keer in vakantietijd). Ik stel me de vraag omdat je zo'n ISOTOP ook kunt hebben zonder apart frontdeel. Bvb de V of eerdere versies. Die moet wel ingeklapt worden met het frontdeel erbij. Ik bracht voor de veiligheid ook zo'n bungee touw aan rondom het doek, daar zit meer spanning op dan gedacht.
- Ventilatie wordt doorheen het forum als zeer belangrijk beschouwd, en voor goede reden heb ik al ondervonden. De ISOTOP blokt de ventilatieopeningen geheel. Is er nog wel voldoende ventilatie met een aangebrachte ISOTOP? Zonder ISOTOP had ik genoeg aan de ventilatie-openingen, te zien aan (weinig) condens binnenin voor 1 slaper. Met het dak dicht is het noodzakelijk extra ramen open te zetten (1slaper). Meer slapers, koffer ook open.

Alvast bedankt voor suggesties of tips in het gebruik van ISOTOP!

tempImagem02e3Y.png

tempImageWwt4Op.png

tempImage6C88K1.png

tempImagec0picL.png
 
Of even kort en krachtig te reageren op je vragen:

1. hoort zo, is bij mij ook,
2. Ik laat het altijd dicht en tot nu toe en nooit problemen daarmee gehad
3. Mijn ervaring is dat er genoeg ventilatie is maar wij zijn ook maar met z’n tweeën

veel plezier met je Iso-top en bus
 
That looks great. Is it true that when you lower the pop-top that you need to remove the front panel of the Isotop?
 
That looks great. Is it true that when you lower the pop-top that you need to remove the front panel of the Isotop?
You don't have to but it is recommended, Its not so much remove as open the zip on each side other wise you end up with both the zip for the isotop and the roof zip folding in the same place. That means it won't fold up as well easily.
 
Thanks Andy. So I assume if I have the old bellows on the T6 without the panoramic window (i.e. no zippers), I wouldn't need to unzip the Isotop?
 
Thanks Andy. So I assume if I have the old bellows on the T6 without the panoramic window (i.e. no zippers), I wouldn't need to unzip the Isotop?
That would probably be ok. Your T6 canvas is a bit thinner & more flexible as well which helps.
 
That looks great. Is it true that when you lower the pop-top that you need to remove the front panel of the Isotop?
That’s what the instructions say...
I did remove it this first time, but I would rather not remove it. I will forget it one day anyway...
 
Of even kort en krachtig te reageren op je vragen:

1. hoort zo, is bij mij ook,
2. Ik laat het altijd dicht en tot nu toe en nooit problemen daarmee gehad
3. Mijn ervaring is dat er genoeg ventilatie is maar wij zijn ook maar met z’n tweeën

veel plezier met je Iso-top en bus
Top, bedankt!
Ik slaap er meestal alleen dus ik reken op voldoende ventilatie.

thanks, Ik kijk er naar uit om plezier met de isotop te ervaren. Met de bus is dat geen probleem
 
That’s what the instructions say...
I did remove it this first time, but I would rather not remove it. I will forget it one day anyway...
Thanks! I know I'd forget but more than that, I'd just not want the hassle of removing it all the time!
 
I don't remove the front panel. Sometimes the rolling shelf will not close completely but I don't mind that. The hassle of removing the panel in my visionis worse.
 
I don't remove the front panel. Sometimes the rolling shelf will not close completely but I don't mind that. The hassle of removing the panel in my visionis worse.
Thanks! That's good to know. £500 is a lot to pay for an item. Is the Isotop worth the expense? Are there any disadvantages to having it installed that you've found (e.g. it makes the interior much darker). Does it really provide the added insulation/warmth as advertised? Does it cut down on noise? Currently, I use a Rainbow cover and while we like it, I don't like the hassle of an exterior cover to remove and the problems associated with it.
 
Darker, less draughty, warmer and makes the top useable - should be fitted as standard but as it isn't well worth the money !
 
A definive yes. The isolation in respect to the warmth is great and our cover (6.1) was dark anyhow, so no difference in that aspect. As for less sound by using the Isotop: we did not remark any difference.
 
alleen ervaring met t6 isotop v
wij ventileren door in zijramen boven kleine opening te laten
isotop doek is ademend
nog nooit met verwarming aan geslapen , laagste gemeten temperatuur tot nu : -5°c

ondertussen isotop vi in t6.1. Zelfde verhaal. Wij verwijderen nooit het voorste paneel zoals de handleiding voorstelt. Als je het doek met 1 hand tegenhoud zodat het niet vertikaal naar beneden valt maar verder naar de achterkant van de wagen dan lukt het vrij goed om het luik te sluiten. Heb meer moeite met die 2 elastiekjes vooraan beneden die er altijd tussen komen te zitten. Na 4 weken zweden met elke dag andere standplaats wordt je hier wel handig in..
Vind wel dat isotop vi verbeterd is tov isotop v en mooier aansluit. Misschien nuttig te vermelden dat wij de originele matras momenteel gebruiken.
 
Last edited:
Back
Top