Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Periodiek onderhoud

J

JGov

Messages
65
Location
BELGIUM
Vehicle
T6.1 Coast 150
Hey,

Mijn T6.1 Coast heeft nog maar 1400 km op de teller maar ik vraag me af welke opties er zijn voor periodiek onderhoud.

Ik heb mijn geliefde bus mogen ophalen vlak nadat de lockdown afliep, de sleutels werden nagenoeg naar m’n hoofd gesmeten zonder verdere uitleg. Ik ben de laatste weken druk bezig geweest met alles te ontdekken (pre-covid werd er mij meegedeeld dat de oplevering in de garage minstens 2 uur zou duren ‘om heel de uitleg te doen’ maar dat kon dus niet doorgaan).

De man die mijn sleutels overhandigde zei enkel dat ik tegen de 30.000 km een onderhoud moest
plannen. Dit was bij VW Zaventem, waar men naar verluid 200 van de 500 jaarlijks verkochte Cali’s in België oplevert (als dit waar is, dan zouden ze toch enig respijt moeten krijgen qua expertise).

Dus: om de hoeveel tijd/km doen jullie een onderhoud? Met een doorlopend contract? En waar? Wij wonen in Antwerpen dus Auto Natie is makkelijk, maar voor zover ik begrijp weinig Cali expertise. Zaventem is een optie, naar hun zeggen veel expertise maar ik heb er niet veel van gemerkt. CCN Amersfoort is een optie maar toch een hele uitstap (alhoewel dit 1x per jaar zeker te doen is).

Graag jullie mening hierover
 
:welcome And Congrats on the new van.
I’d certainly be thinking about a trip to Amersfoort for annual servicing (I’m currently trying to persuade my dutch pal to get a LH drive Beach from them...)
For handover - having spent a few weeks searching the forum (4.5 years ago), I felt I knew more about my Cali than the guy doing the handover. So keep reading and asking questions on here, there’s not much that won’t get answered.
 
Hallo, wij rijden natuurlijk met een oude T4, die krijgt onderhoud bij een lokale multimerken garage waar nog een aantal VW bussen lopen. De naam die steeds vaker naar boven komt is garage Van Hoe in Gent, die profileren zich steeds meer als California experts.
 
Hallo en welkom
Mijn mening? Je uitleg van 2u vragen uiteraard. Daar zal je dan ook horen wanneer je nieuw voertuig op onderhoud moet en kan je het correct laten doen zoals het hoort.
Wijzelf hebben een oude bus: T4 westfalia maar laten deze toch onderhouden bij een vw-dealer, die hebben het meest expertise met die oude modellen en kunnen nog vrij vlot aan (VW)onderdelen geraken.
Er zullen toch wel volkswagen garages zijn waar ze aan een T6 kunnen werken hé? ;) De california-gerelateerde onderdelen zouden ze ook moeten kennen: als je het verkoop, mag je ook de expertise hebben. Vanaf de T5 is de california trouwens volledig een volkswagen product, zodus. Heb je al eens contact gehad met de garage waar je je T6 kocht?
Naar Nederland gaan voor onderhoud? Lijkt me niet echt praktisch; voor de wettelijke garantie zal je naar de verkoper moeten als er iets scheelt maar laat ons hopen dat alles op wieltjes loopt :thumb
Groeten en veel plezier met je california.
 
Hallo en welkom
Mijn mening? Je uitleg van 2u vragen uiteraard. Daar zal je dan ook horen wanneer je nieuw voertuig op onderhoud moet en kan je het correct laten doen zoals het hoort.
Wijzelf hebben een oude bus: T4 westfalia maar laten deze toch onderhouden bij een vw-dealer, die hebben het meest expertise met die oude modellen en kunnen nog vrij vlot aan (VW)onderdelen geraken.
Er zullen toch wel volkswagen garages zijn waar ze aan een T6 kunnen werken hé? ;) De california-gerelateerde onderdelen zouden ze ook moeten kennen: als je het verkoop, mag je ook de expertise hebben. Vanaf de T5 is de california trouwens volledig een volkswagen product, zodus. Heb je al eens contact gehad met de garage waar je je T6 kocht?
Naar Nederland gaan voor onderhoud? Lijkt me niet echt praktisch; voor de wettelijke garantie zal je naar de verkoper moeten als er iets scheelt maar laat ons hopen dat alles op wieltjes loopt :thumb
Groeten en veel plezier met je california.
It may be different in NL / Belgium, but over here (UK), you don’t need to be at the dealer you bought your Vehicle from for the warranty to be valid. Any registered VW Commercial
Vehicle outfit can do a service. I expect that to be the same elsewhere in Europe.
 
It may be different in NL / Belgium, but over here (UK), you don’t need to be at the dealer you bought your Vehicle from for the warranty to be valid. Any registered VW Commercial
Vehicle outfit can do a service. I expect that to be the same elsewhere in Europe.
Hellow
Yes but it's about going to another country for the legal warranty. Of course you can go to any other official dealer of the same brand for maintenance in your country without any restriction.
But, if he tries, he will know. I would never do it: buy new in Belgium en go to the Netherlands for the legal warranty.
Greetings
 
T6.1 geleverd 13/07/2022. Geen onderhoudsboekje meer, alles electronisch, over onderhoud bij aflevering: de wagen verwittigd jou tijdig.
Volgens digitale cockpit is dat over 2 jaar pas ..
Mijn T6 in 2016. Moest na 5000 km even binnen komen voor inspectie maar zelfs dat moet nu niet meer. Wellicht toch even binnendoen voor nazicht keuring elk jaar ..
 
Back
Top