Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

RNS 510 navigatie Updates

mjsmit

mjsmit

Messages
37
Location
Zeeland, Netherlands
Vehicle
T5 SE 174 4Motion
Wij hebben recent onze VW California gekocht en willen er in juli 2 weekjes mee op reis. Bestemming nog niet bekend/gekozen.

De kaart in onze RNS 510 is circa 2 jaren oud:
HW-version H09
SW-version 5238
Map West Europe
Suppliëren Navteq
Map verstond HDD 8195

Hoe doen jullie dat met kaart-updates?
De originele VW kaart updates kosten wel iets van €200,- en ik neem aan dat er misschien wel 2 update versies per jaar zijn.
Dat wordt een dure grap als je up to date wilt blijven IMG_0054.JPG


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Camper Centrum Nederland heeft de mijne geupdate voor 50€ , ze doen dit via hun computer dus je krijgt geen CD -rom
 
Okay, ook goed om te weten. Ik moet ook nog'es nagaan of er firmware updates zijn geweest en anders vraag ik dat bij volgende beurt aan Camper Centrum Nederland


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bij de T6 zijn de kaartupdates gratis.. weet niet of dat dezelfde zijn als voor jou voertuig.;
Heb discovercare op mijn computer geïnstalleerd en en kan alle updates via sd kaartje op navigatiesysteem voertuig overbrengen.
 
Eigenlijk ben ik niet direct meer van plan de ingebouwde gps te updaten.
Ik vind de RNS 510 zeer slecht . Heb mij gewoon een klein TomTom toestel gekocht....veel beter!
Kost maar ietsje meer dan een update van de RNS510:D
 
Hallo allen,
Even voorstellen, ik kocht een nieuwe Cali Coast in februari. Sindsdien volg ik dit forum met ruime belangstelling.
De originele radio verving ik door dit toestel.
Het is zoals een Android tablet. Apps zoals Campercontact en CampingCard ACSI komen op het dashboard goed van pas. Ik gebruik hierop TomTom Go Mobile als navigatie. In combinatie met TomTom MyDrive kan ik thuis op de PC de verschillende plaatsen, die ik nodig heb voor de reis, ingeven. Ik hoef ze maar in de Cali aan te klikken. Een TomTom upgrade van een jaar kost 20 €, 3 jaar kost 45 €.
Nadeel vind ik de opstarttijd van het toestel, die zou wat sneller mogen zijn, het blijft een computer. Wie een beetje geduld kan opbrengen bij het vertrek, heeft er weinig last van.
Een WiFi antenne aansluiting ontbreekt er volgens mij ook aan. Dat zou een sterker WiFi-signaal kunnen geven. Ik los dit op door mijn smart met Bluetooth-tethering op het dashboard te leggen.
De plaatsing van het toestel met achteruitrijcamera deed ik zelf en is probleemloos verlopen.

Android_TomTom_00.jpg

Android_TomTom_01.jpg

Android_TomTom_02.jpg

Android_TomTom_03.jpg
 
Hallo allen,
Even voorstellen, ik kocht een nieuwe Cali Coast in februari. Sindsdien volg ik dit forum met ruime belangstelling.
De originele radio verving ik door dit toestel.
Het is zoals een Android tablet. Apps zoals Campercontact en CampingCard ACSI komen op het dashboard goed van pas. Ik gebruik hierop TomTom Go Mobile als navigatie. In combinatie met TomTom MyDrive kan ik thuis op de PC de verschillende plaatsen, die ik nodig heb voor de reis, ingeven. Ik hoef ze maar in de Cali aan te klikken. Een TomTom upgrade van een jaar kost 20 €, 3 jaar kost 45 €.
Nadeel vind ik de opstarttijd van het toestel, die zou wat sneller mogen zijn, het blijft een computer. Wie een beetje geduld kan opbrengen bij het vertrek, heeft er weinig last van.
Een WiFi antenne aansluiting ontbreekt er volgens mij ook aan. Dat zou een sterker WiFi-signaal kunnen geven. Ik los dit op door mijn smart met Bluetooth-tethering op het dashboard te leggen.
De plaatsing van het toestel met achteruitrijcamera deed ik zelf en is probleemloos verlopen.
 
Als je een nieuwe california koopt is het beste en goedkoopste systeem:
- Het Composition Media" radiosysteem kopen : het scherm is even groot als dat met navigatiesysteem maar kost € 1740 minder!
- Het Car- Net app- connect bestellen (€ 184)
- Uw iPhone op een houdertje plaatsen (kost € 30)
- .... en navigeren met Waze of Google Maps! : en die moeten worden automatisch geüpdatet!
 
Ik vind de VW Nav eerlijk gezegd vrij waardeloos vergeleken met standaard IPhone nav apps (Google, Waze). Dus: voor 19 euro een dashboardhoudertje en gewoon de telefoon gebruiken.
 
Hallo allen,
Even voorstellen, ik kocht een nieuwe Cali Coast in februari. Sindsdien volg ik dit forum met ruime belangstelling.
De originele radio verving ik door dit toestel.
[\QUOTE]
Hey Saxpip, interessant maar welk toestel is dat? De link werkt niet meer.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Back
Top