Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Uitschuiflade voor VW California

mjsmit

mjsmit

Messages
37
Location
Zeeland, Netherlands
Vehicle
T5 SE 174 4Motion
In dit forum en op internet zijn diverse doe-het-zelf projectjes te vinden voor uitschuiflades voor de VW California.
Na wat rondkijken hebben wij een kant-en-klare uitschuif-lade besteld bij Gruenthal-mobilcamping
De lade werd binnen 2 dagen geleverd in Nederland; totale kosten bedroegen ¢528,- voor de lade en ¢39,- voor het verzenden naar Nederland.
Het productieproces wordt mooi getoond in een filmpje op YouTube
Bij Sunware bestelden we uit de Square-collectie 2 gesloten kratten van 52 liter en 2 van 26 liter om alle spullen in op te bergen.
Montage van de lade in de rails van de VW California kon gedaan worden met 4 speciale meegeleverde bouten.
De lade is aan beide zijden vergrendeld in ingeschoven toestand en in uitgeschoven toestand.
We zijn er blij mee en gaan binnenkort kijken hoe het tijdens de vakantie bevalt.

Bibliotheek - 3 van 3.jpeg

Bibliotheek - 2 van 3.jpeg

Bibliotheek - 1 van 3.jpeg
 
Mooi, maar voor die prijs :eek:
Er staan op het forum anders ook wat DIY versies, maar goed, kant en klaar is wel zo makkelijk.
Veel plezier en een goeie reis!
Bart
 
Twee (of één) Thule Go Box voldoen ook prima, ook 'uitschuifbaar' en een stuk goedkoper en meer flexibel. €60,- p. st.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Large 61x46x30 cm €75- adviesprijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
wij hebben uiteindelijk ook voor de Grunthal gekozen. Er zijn meedere aanbieders (ik dacht Busboxx vanaf 419eu) maar die van Grunthal:
- is degelijk, met rubbertjes tegen eventueel rammelen
- de bak loopt over de rails door zodat er niet snel iets in de rails valt
- heeft een sterke zwarte poedercoating
- is 70cm diep; voor een T6.1 hoeft de bank niet verplaatst te worden.
 
wij hebben uiteindelijk ook voor de Grunthal gekozen. Er zijn meedere aanbieders (ik dacht Busboxx vanaf 419eu)

Busboxx heb ik ook naar gekeken, maar de verzendkosten naar NL waren bijzonder hoog, ik meen €129,-
De Grunthal-lade is kwalitatief inderdaad een mooi product.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Heb zelf gebouwd voor minder dan 200 euro aan materialen. Ziet er niet zo perfect uit maar voldoet prima. Voordeel : geen rand aan zijde achterklep, je kan alles er op en afschuiven. Heb de doorlaad ruimte links vrijgelaten voor lange spullen zoals peddels kano en dingen die permanent blijven zitten zoals koffertje met gereedschap.
 
Heb zelf gebouwd voor minder dan 200 euro aan materialen. Ziet er niet zo perfect uit maar voldoet prima. Voordeel : geen rand aan zijde achterklep, je kan alles er op en afschuiven. Heb de doorlaad ruimte links vrijgelaten voor lange spullen zoals peddels kano en dingen die permanent blijven zitten zoals koffertje met gereedschap.
mooie oplossing! Wij hebben een extra lade onder de bank zitten, maar ik overweeg deze te verwijderen, zodat lange items makkelijker mee kunnen.

Zelf bouwen heb ik ook aan gedacht (knusineenvolkswagenbus), maar aan materiaal kwam ik al boven de 200eu uit op dit moment. De rails zaten rond de 100eu incl. verzenden en ook aan aluminium ging er een aardig bedrag in zitten. Dan nog eventueel spuiten of poedercoaten... De Grunthal is prijzig, maar toch wel erg degelijk. Het is ook afhankelijk van wat je erin gaat leggen. Onze Cali wordt door mij ook gebruikt als 'bedrijfsauto'...
 
86b105c0fc4e6c8355b519e9fa9e4f58.jpg

Op verzoek nog even getest of de lade geheel uit kan schuiven met een gekanteld fietsrek. Het kan inderdaad.
Ik merk dat we nu veel overzichtelijker / meer georganiseerd zijn ingepakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
86b105c0fc4e6c8355b519e9fa9e4f58.jpg

Op verzoek nog even getest of de lade geheel uit kan schuiven met een gekanteld fietsrek. Het kan inderdaad.
Ik merk dat we nu veel overzichtelijker / meer georganiseerd zijn ingepakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hey,

Welk fietsenrek heb je? Mijn thule moet ik helaas steeds afhalen als ik de koffer wil openen..
 
Hey,

Welk fietsenrek heb je? Mijn thule moet ik helaas steeds afhalen als ik de koffer wil openen..
Je kan een thulerek aanpassen zodat het verder kantelt heb ik op YouTube gezien
 
De gruenthal ziet er idd heel degelijk uit. Voor onze T6 Coast overweeg ik nog of de 700 of 800 mm diepe lade. Hier lijkt het dat jullie de 700 mm hebben, klopt dat? Welke overweging hebben jullie gehad om niet voor 800 mm te gaan? Daarmee lijkt er nog meer ruimte te komen met perfecte maten voor euro boxen? Lijkt dat de bank van de t6 niet heel veel naar voren hoeft (2 cm?), En er 10 cm extra laadruimte is.
 
De gruenthal ziet er idd heel degelijk uit. Voor onze T6 Coast overweeg ik nog of de 700 of 800 mm diepe lade. Hier lijkt het dat jullie de 700 mm hebben, klopt dat? Welke overweging hebben jullie gehad om niet voor 800 mm te gaan? Daarmee lijkt er nog meer ruimte te komen met perfecte maten voor euro boxen? Lijkt dat de bank van de t6 niet heel veel naar voren hoeft (2 cm?), En er 10 cm extra laadruimte is.
Wij hebben de Heckauszug VW California Ocean Coast Beach T5 T6 T6.1 800mm
 
Wij hebben de Gruenthal in onze 2021 T6.1
Als de bank 10cm naar voren geschoven is dan kun je net wat minder lekker in de kastjes en koeling. Wellicht dat daarom de bank wat verder naar achter staat af-fabriek.
De Gruenthal is verder degelijk uitgevoerd.
 
Hier ook de Gruenthal besteld.
Onze overweging mede om goede beschikbaar/levertijden, prijs, kwaliteit. DYI zou ik graag gedaan hebben maar kan er simpel de tijd niet voor vrijmaken en we willen er graag op korte termijn al plezier van hebben, dus dan maar bestellen.

Andere opties die we bekeken hebben:
DYI - https://www.knusineenvolkswagenbus.nl/nl/2019/11/06/diy-uitschuiflade/

Calitop (zelfbouw, bevat geen bodemplaat) - https://calitop.eu/Heckauszug-VW-California-Ocean.html

Jalopy - https://shop.vwcamper.de/heckauszuege/264/calidrawer-jalopy-heckauszug?number=SW10202

Bulligang - https://www.campergang.com/heckauszug-vw-t5-t6-1/heckauszug-vw-t5-t6-california-coast-ocean/

Gruenthal - https://www.gruenthal-mobilcamping.de/produkt/heckauszug-vw-california-coast-ocean-800/
 
Ik ga hier even schaamteloos reclame maken, maar ik ben in zee gegaan met Sven van https://calicamp.be. Hij is zelf een enorme fan van lekker koken op vakantie en heeft in zijn vrije tijd een erg leuk concept bedacht voor een buitenkeuken.

Zelf hadden wij geen nood aan een buitenkeuken omdat wij gebruik maken van een Cadac, maar Sven gaf al snel aan dat alles op maat kon gemaakt worden en ik heb dan ook gekozen om enkel een lade te laten maken. Deze heeft een aluminium bodemplaat gemonteerd op een railsysteem. De zijwanden zijn vervaardigd uit bamboe met een buitencoating van aluminium. Aan de binnenkant is de want volledig voorzien van velcro waar dan zakjes, verankeringsbanden en een door Sven ontworpen systeem in is voorzien.

Wij zijn hier erg tevreden van. De lade wordt op zijn plaats gehouden door 4 sterke magneten, dus er is helemaal geen gerammel als je aan het rijden bent. Ga vooral eens kijken hier zou ik zeggen.
 
Nog even om een beeld te geven van wat dit precies is.

Wij zelf zijn zoals gezegd enkel voor de lade gegaan, dus ook zonder het deksel.

IMG_2443.jpeg
 
@mjsmit ik overweeg ook de lade van Gruenthal. Welke diepte heb jij? Die van 800mm lijkt me erg aantrekkelijk omdat er dan 6 Eurobox 40x30 kisten in kunnen, een zee van ruimte. Ik twijfel alleen of de bank dan niet te ver naar voren moet?
 
@Peter84 Ik heb de versie gekocht waar de link in mijn initiële post naar verwijst. Zo te zien is dat de 80 cm versie. Qua kisten kwam ik uit op de Sunware kratten waar de post naar verwijst en die voldoen uitstekend. In onze T5 staat de achterbank op de normale positie. Het lijkt me dat de achterbank dus niet verder naar voren staat dan vroeger.
 
@mjsmit ik overweeg ook de lade van Gruenthal. Welke diepte heb jij? Die van 800mm lijkt me erg aantrekkelijk omdat er dan 6 Eurobox 40x30 kisten in kunnen, een zee van ruimte. Ik twijfel alleen of de bank dan niet te ver naar voren moet?
Hi @Peter84 ,

ik heb de Gruenthal 800mm variant om precies de reden dat jij aangeef. Maximale opslag o.b.v. euro box formaat.
Bank staat een paar cm (niet meer dan 5 schat ik in) naar voren, maar in mijn optiek geen enkel issue. Zie bijlage voor foto ter referentie t.o.v. kastnaad + drempel.

Ik maak gebruik van de boxen van Hornbach. Heb nu 6 x40x30 boxen, maar kan/heb ook 2x60x40 + 2x40x30 liggen. Meer details over de grotere boxen later in de post. Zie bijlage ter referentie.
https://www.hornbach.nl/shop/zoekresultaten/assortiment/wibo--_-|opbergbox

Leerpuntje m.b.t. een laden en boxen is de hoogte gezien vanaf de bodem van de lade tot het laagste punt van je 'bed/rek'. Zie foto.
Het bed rek staat bij ons nu in de laagste stand, nu passen de 40x30 boxen, de 60x40 i.v.m. hoogte helaas niet. In de hoogste stand van het bed rek past het wel, maar dan ontstaat er een ongelijk matras en zouden wij die in zijn geheel moeten vervangen. Kan op zich prima, het zou dan een matras dat over de gehele lengte van het bed even dik is. Bij ons nu niet het geval, het deel bij de klep is dubbel zo dik t.o.v. het deel dat op de bank ligt.
Wij gebruiken daarom nu de kleinere boxen als compromis. De grotere boxen zijn zeker meer praktisch voor kleding, waar wij de boxen eigenlijk alleen voor gebruiken.

Montage is m.b.t. twee bijgeleverde bouten in de bestaande vloer rails. 2/3 rails vloer maakt niet uit.

IMG_20220708_115821.jpg

IMG_20220708_115900.jpg

IMG_20220708_115936.jpg

IMG_20220708_115952.jpg

IMG_20220708_120022.jpg

IMG_20220708_120126.jpg
 
@freggel01_his_cali hartelijk dank voor het zeer uitvoerige antwoord! Kan me zo voorstellen dat we hogere dozen gebruiken als we op langere vakantie gaan want in de zomer verwacht ik dat we altijd boven slapen.
 
@Peter84 Wij hebben gekozen voor de 70cm variant. Als ik de bank 10cm naar voren schuif, kom ik wat lastiger in het kastje en in de koelkast. Ik weet niet precies waar het verschil in de andere Cali's zit, maar misschien is de zitting van de bank in een T6.1 langer? Nu is het wel zo dat als je de rug van de bank wat verder achterover zet je meer ruimte creëert aan de kastenzijde.

De bak van 70cm zorgt er voor dat er nog maar weinig euro-bakken passen. (40x30 is vaak wat groter aan de randen) Wij vinden dat niet erg, want wij gebruiken maar een paar bakken en daarnaast liggen de levelers, een campinggrill en wat ander spul.
 
Heb de Gruenthal inmiddels binnen en gemonteerd. In ingeschoven positie klikt ie niet vast. Lijkt me dat dit wel moet toch?
 
Back
Top