Uitschuiflade voor VW California

Heb de Gruenthal inmiddels binnen en gemonteerd. In ingeschoven positie klikt ie niet vast. Lijkt me dat dit wel moet toch?
Heb ik ook een keer gehad. Niet te voorzichtig dicht schuiven was de oplossing in ons geval.
Inmiddels gebruikt tijdens een flinke trip door Noorwegen en helemaal blij mee. Super ding voor ons.
 
De diepte bevalt prima @twyffels. Genoeg ruimte over. We hebben boxen van 30cm hoog maar gebruik ze niet allemaal, we hebben ook dingen los op de lade liggen. Zie ook de uitgebreide post #21 in dit topic.
 
Hallo Allemaal,
Over 2 weken gaan we onze t6.1 '22 ocean 4M ophalen in Duitsland en ben toch ook al aan het kijken voor een uittrekbare lade. Ik wil sowieso voor een 1hand bediening gaan. Iemand al ervaring met van-vagabunden ?
 
Hallo Allemaal,
Over 2 weken gaan we onze t6.1 '22 ocean 4M ophalen in Duitsland en ben toch ook al aan het kijken voor een uittrekbare lade. Ik wil sowieso voor een 1hand bediening gaan. Iemand al ervaring met van-vagabunden ?
ik zou niet overhaasten, probeer eerst zonder lade. Lade is luxe maar je verliest ook veel opbergruimte. reken maar uit in liter : LxBxH. De hoogte onder de hoedenplank neemt ook af en een jerrycan of flessen van 1,5l passen mogelijk er niet meer onder. Je verliest ook laadvermogen , die lade weegt toch wel wat. Bekijk wat de hoogste afmeting heef die je graag op die plek wil wegbergen en zie of dit nog zal lukken met de lade .. De langere doorsteek links naast de achterbank blijft ook beter benutbaar voor lange voorwerpen
Zelf had ik 6 jaar lang een zelfbouw lade in ocean T6 maar daar was de hoogte onder hoedenplank meer dan in T6.1 die ik ondertussen 3 jaar zonder lade gebruik omdat de hoedenplank veel gemakkelijker in meerdere standen omhoog kan . De door jou gekozen lade heeft een rand aan de kant van laadklep, dat zou ik persoonlijk nooit willen, het is handig om (zware) bagage er gewoon in en uit te kunnen schuiven. Ik kon bijvoorbeeld ook gewoon op de gedeeltelijk uitgeschoven lade gaan zitten om van schoenen te wisselen. Je zal dit advies meermaals aantreffen op dit forum : koop niet overhaast extra's alvorens ervaring op te doen wat je werkelijk nodig hebt. De aanbiedingen van 1x of nooit gebruikte toebehoren zijn talrijk..
Wat kan je nog zoal kopen met die 600 euro : isotop binnentent , droogtoilet,opbergtassen achterraam rechts...kan ik aanbevelen.
 
Wij rijden al een paar jaar rond met een gruenthal-uitschuiflade en zijn daar best wel erg tevreden over. Weliswaar 2-hadsbediening, maar het voordeel is dat ik nooit naar iets achter uit de bak hoef te reiken. Beladen met vier kratten (twee grote en twee kleinere) blijft er voldoende ruimte voor de tenstokken in het lange linkerdeel en onze opvouwbare watertank er tussenin. De hoedenplank hoeft dan niet te worden versteld, daar ligt bij ons meeste zwaarder materiaal (koffers, fietsaccu's) op.
 
ik zou niet overhaasten, probeer eerst zonder lade. Lade is luxe maar je verliest ook veel opbergruimte. reken maar uit in liter : LxBxH. De hoogte onder de hoedenplank neemt ook af en een jerrycan of flessen van 1,5l passen mogelijk er niet meer onder. Je verliest ook laadvermogen , die lade weegt toch wel wat. Bekijk wat de hoogste afmeting heef die je graag op die plek wil wegbergen en zie of dit nog zal lukken met de lade .. De langere doorsteek links naast de achterbank blijft ook beter benutbaar voor lange voorwerpen
Zelf had ik 6 jaar lang een zelfbouw lade in ocean T6 maar daar was de hoogte onder hoedenplank meer dan in T6.1 die ik ondertussen 3 jaar zonder lade gebruik omdat de hoedenplank veel gemakkelijker in meerdere standen omhoog kan . De door jou gekozen lade heeft een rand aan de kant van laadklep, dat zou ik persoonlijk nooit willen, het is handig om (zware) bagage er gewoon in en uit te kunnen schuiven. Ik kon bijvoorbeeld ook gewoon op de gedeeltelijk uitgeschoven lade gaan zitten om van schoenen te wisselen. Je zal dit advies meermaals aantreffen op dit forum : koop niet overhaast extra's alvorens ervaring op te doen wat je werkelijk nodig hebt. De aanbiedingen van 1x of nooit gebruikte toebehoren zijn talrijk..
Wat kan je nog zoal kopen met die 600 euro : isotop binnentent , droogtoilet,opbergtassen achterraam rechts...kan ik aanbevelen.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Ik was er eigenlijk al uit dat ik het "moest" hebben.
Ook wel gebasseerd op mijn ervaring met de t4 california.(Zie foto)
Daar had ik 2 zelfgemaakte houten bakken in zonder rails.

Plan is nu ook wel om 4 euroboxen erin te zetten zodat me alles een beetje kunnen sorteren. Maar als de hoedenplank nu zo makkelijk is zouden we de boxen eventueel ook los in de koffer kunnen zetten. Ik ga het zeker een kans geven. Maar alles los erin is sowieso geen optie want dan is het niet ordelijk genoeg voor mij Het buiten op de lade koken ga ik dan ook wel missen denk ik.

Wat betreft de isotop, die staat ook op ons lijstje naar de toekomst toe. In onze t4 sliepen we (we zijn maar met 2+hond) altijd beneden. Nu willen we boven gaan proberen. Maar willen eerst dus proberen vooraleer we die uitgave doen.

We hebben al een porta poti 335, die we nu ook in het rechtse keukenkastje willen steken.

En ivm de opbergtassen, aangezien we maar met ons 2 zijn weet ik niet of we de behoefte gaan hebben naar die extra ruimte. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd. We dachten in ieder geval wel al om leggertjes te voorzien in de hangkast en hopen dan genoeg plek te hebben.

20240427_175959.jpg
 
Wij rijden al een paar jaar rond met een gruenthal-uitschuiflade en zijn daar best wel erg tevreden over. Weliswaar 2-hadsbediening, maar het voordeel is dat ik nooit naar iets achter uit de bak hoef te reiken. Beladen met vier kratten (twee grote en twee kleinere) blijft er voldoende ruimte voor de tenstokken in het lange linkerdeel en onze opvouwbare watertank er tussenin. De hoedenplank hoeft dan niet te worden versteld, daar ligt bij ons meeste zwaarder materiaal (koffers, fietsaccu's) op.

Jou reactie motiveert weer mijn initiële gedachte / gevoel. Maar als we het busje hebben gaan we zo snel mogelijk een weekendje doen om het allemaal eens te ondervinden.
Van Gruenthal hebben we al behoorlijk wat spullen in ons lijstje staan (oa middenconsole, opbergkist/vuilbakje en het hangkastje voor kruiden enz)

Het draagvermogen van de lade valt wat tegen in vergelijking met de concurentie vind ik. Vandaar mijn keuze maar weet ook dat ze er waarschijnlijk met de natte vinger een max gewicht bepalen. En dat we waarschijnlijk ook nooit boven de 100 kg gaan komen.
Misschien moet ik dit toch ook maar eens uitrekenen.

Voor de boxen dachten wij aan 2x 60x40 en 2x 40x30(zie foto). Welke afmetingen gebruik jij en welke hoogte hebben ze?

Ons extra gasvuur past perfect in een grote box. Daar zou dan ook nog een campingaz 907 fles bij kunnen en we dachten aan een jerrycan voor extra water.

In de andere grote box passen de oprijblokken net. En dan zou ik daar ook nog een mat bij willen steken die we onder de luifel wel eens gebruikte bij de t4. En dan stormbanden , pikketen, oplaadkabel, raamisolatie voorcabine (extern)
Kortom de spullen die wel eens vuil / nat kunnen worden.

De kleine boxen weet ik nog niet, waarschijnlijk eentje voor schoenen.

heckazuszug-euroboxen_800x800.jpg
 
Wij hebben na aanschaf van de bus al heel snel een uittreklade besteld. Calidrawer JALOPY New Color Jalopy 820.
Geen moment spijt van gehad. In tegendeel. Ideaal!
In boxen die we nog hadden staan, hebben we onze schoenen ondergebracht. Een andere box voor spullen van de hond en wat voorraad, weer een andere box voor divers “technische” spullen, gasstel, elektrakabel etc. Tevens een ideale plek voor het composttoilet. Oprijblokken passen er keurig naast.

IMG_3076.jpeg
 
Wij hebben na aanschaf van de bus al heel snel een uittreklade besteld. Calidrawer JALOPY New Color Jalopy 820.
Geen moment spijt van gehad. In tegendeel. Ideaal!
In boxen die we nog hadden staan, hebben we onze schoenen ondergebracht. Een andere box voor spullen van de hond en wat voorraad, weer een andere box voor divers “technische” spullen, gasstel, elektrakabel etc. Tevens een ideale plek voor het composttoilet. Oprijblokken passen er keurig naast.

View attachment 131667

Netjes georganiseerd :thumb
Jullie hebben zelfs nog een extra legger boven de hoedenplank

De Sandboards zijn ook wel netjes gemonteerd.
Ook slim dat je ze zo hoog gemonteerd hebt, ik vermoed dat je zicht naar achteren zo goed meevalt?
Maar heb je geen schrik dat er zand achter de magneten komt ? #krassen
 
Eens met het feit dat je de aanschaf van extra's niet moet overhaasten. De uitschuiflade achterin is wat mij betreft echter een van de beste, mogelijk -de- beste toevoeging aan onze California.
Ik heb onze lade destijds zelf gebouwd. Had nog nooit eerder zelf iets gemaakt voor mijn auto of met aluminium gewerkt. Een stuk goedkoper dan kopen in de winkel en niet ingewikkeld. Lichtgewicht (aluminum) en kan tot 250 KG dragen. De ruimte onder het bed wordt er zoveel male nuttiger van en het gebruik zoveel eenvoudiger. Mocht je overwegen 'm zelf te maken, lees dan hier hoe. Ik word nog regelmatig gemaild door mensen die aan de hand van mijn info zelf bouwen.

Maar zelf tegen winkelprijzen ga je enorm blij zijn met de aankoop van een uitschuiflade is mijn ervaring.
 
Eens dat de la de beste upgrade voor de bus is :)

Hier onze opzet. Alles ligt permanent in de bus dus ik heb gekozen om een houten frame te bouwen ipv boxen. Scheelt 8cm opslag in zowel hoogte als breedte omdat de boxen al snel 2.5cm winddikte hebben. Het hout maar 1cm.

IMG_3793.jpeg
 

VW California Club

Back
Top