Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Veringen

thesurfervanbeach

thesurfervanbeach

Messages
46
Location
Belgium
Vehicle
T6.1 Beach camper 150
Hey iedereen,
Ik heb een vraagje,

Als ik volledig geladen ben zit de achter kant van de auto een beetje op zijn "gat" ik bedoel dus dat de achter banden volledig in de wielkast zitten gedrukt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was aan het denken versterkte veringen te steken ( dit moet dan van VW zelf zijn ) Ik woon in België dus zoals jullie weten hel lastige keuring ^^

Hier iemand mss een oplossing voor dit probleem? ( vwt6.1 beach 4 zit 2021)

Voor alle duidelijkheid ik ben niet overladen! ik heb nog overschot.

Mvg,

Wout
 
Ik herken het probleem met onze Ocean. We zijn net 2 maanden weggeweest en dan neem je aardig wat mee...
De dealer is niet duidelijk over welke veren er dan onder zouden moeten of kunnen. Luchtvering is een brug te ver (financieel gezien dan). Ik volg dus graag of de veren van bijv. een LWB stugger zijn of die van MAD.
 
Mocht je interesse hebben,
Ik heb een set VB hulpveren (2 weken gebruikt) door VW campercentrum gemonteerd geweest.
Ik heb om diverse redenen een luchtvering genomen.
Mijn bus is van 2021.
 
Mocht je interesse hebben,
Ik heb een set VB hulpveren (2 weken gebruikt) door VW campercentrum gemonteerd geweest.
Ik heb om diverse redenen een luchtvering genomen.
Mijn bus is van 2021.
Wil je de redenen met ons delen, voor zover wij er ook wijzer van kunnen worden? Als een vergelijkbaar probleem niet met veren op te lossen is, moeten we dan de zure appel van luchtvering maar bijten en daarvoor gaan? zijn er ook nog stabilisator stangen vervangen?
Bij de samenstelling van het voertuig kon je die namelijk wel selecteren, maar wij hebben een voorbestelde auto waar we niets konden kiezen.
 
Wil je de redenen met ons delen, voor zover wij er ook wijzer van kunnen worden? Als een vergelijkbaar probleem niet met veren op te lossen is, moeten we dan de zure appel van luchtvering maar bijten en daarvoor gaan? zijn er ook nog stabilisator stangen vervangen?
Bij de samenstelling van het voertuig kon je die namelijk wel selecteren, maar wij hebben een voorbestelde auto waar we niets konden kiezen.
Ik zou tevreden zijn geweest met de hulpveren ware het niet dat ik:

Mijn auto wil kunnen levellen op de standplaats.
De hoogte aan wil kunnen passen bij een snelle rit.
Mijn motoraanhanger ook luchtgeveerd is
Met mijn huidige systeem (niet VB) kan ik hem zelfs op plekken van 1.8mtr manouvreren.
Ik ervaring heb met mijn vorige California (ook luchtgeveerd)VB.
(Nadelen heeft het ook hoor: Met name het afrolgeluid van de banden wordt versterkt door de luchtkamers bij de schokbrekers, onderhoud, , storingen.)(Laat je niets wijs maken ik heb diverse keren storingen gehad en het is dat ik weet hoe alles werkt en ze heb kunnen verhelpen)

De hulpveren laten monteren omdat het luchtsysteem niet op korte termijn gemonteerd kon worden.
Achterkant komt ca 2 cm omhoog en wordt beduidend stugger (beter).
Hufterproof oplossing.
Optisch als hij leeg is geen vervelend gezicht zoals bij veel verzwaarde veren.
Goedkoop en afdoend systeem. (Ik ben een zeikerd en vooral in techniek geinterresseerd)
Mocht je meer willen weten doe je email of telefoonnummer maar.
 
Hey iedereen,
Ik heb een vraagje,

Als ik volledig geladen ben zit de achter kant van de auto een beetje op zijn "gat" ik bedoel dus dat de achter banden volledig in de wielkast zitten gedrukt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was aan het denken versterkte veringen te steken ( dit moet dan van VW zelf zijn ) Ik woon in België dus zoals jullie weten hel lastige keuring ^^

Hier iemand mss een oplossing voor dit probleem? ( vwt6.1 beach 4 zit 2021)

Voor alle duidelijkheid ik ben niet overladen! ik heb nog overschot.

Mvg,

Wout
Gezien de reacties, is dit een typisch 6.1 probleem? Wij hebben na een T5 beach, T5 GP SE nu een T6 Ocean en dit probleem is mij volledig onbekend. Heeft VW andere vering onder de 6.1 gezet?
 
Mocht je interesse hebben,
Ik heb een set VB hulpveren (2 weken gebruikt) door VW campercentrum gemonteerd geweest.
Ik heb om diverse redenen een luchtvering genomen.
Mijn bus is van 2021.
Ik denk dat je in België zelfs geen hulpveren mag steken voor de keuring...
Ik dacht enkel originele veren die dan door VW geplaatst zijn.
En airride is dan ook origineel van vw?
 
Ik denk dat je in België zelfs geen hulpveren mag steken voor de keuring...
Ik dacht enkel originele veren die dan door VW geplaatst zijn.
En airride is dan ook origineel van vw?
Zijn geen hulpveren maar verzwaarde veren. (overigens verkocht)
De luchtvering is niet origineel VW en ik heb daar de consequenties van aanvaard.
Het is per slot van rekening mijn auto.
En ja, Nederlandse wetgeving doet niet zo moeilijk.
 
Zijn geen hulpveren maar verzwaarde veren. (overigens verkocht)
De luchtvering is niet origineel VW en ik heb daar de consequenties van aanvaard.
Het is per slot van rekening mijn auto.
En ja, Nederlandse wetgeving doet niet zo moeilijk.
Klopt in Nederland kan alles
 
Hey iedereen,
Ik heb een vraagje,

Als ik volledig geladen ben zit de achter kant van de auto een beetje op zijn "gat" ik bedoel dus dat de achter banden volledig in de wielkast zitten gedrukt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was aan het denken versterkte veringen te steken ( dit moet dan van VW zelf zijn ) Ik woon in België dus zoals jullie weten hel lastige keuring ^^

Hier iemand mss een oplossing voor dit probleem? ( vwt6.1 beach 4 zit 2021)

Voor alle duidelijkheid ik ben niet overladen! ik heb nog overschot.

Mvg,

Wout
Doe je het enkel voor het zicht? Als de wegligging er niet onder lijd..
Zou me zorgen maken over de asbelasting.. zelfs als totaalgewicht binnen de limiet,is kan je de maximale last per as overschrijden.
 
Doe je het enkel voor het zicht? Als de wegligging er niet onder lijd..
Zou me zorgen maken over de asbelasting.. zelfs als totaalgewicht binnen de limiet,is kan je de maximale last per a
 
Hey,
"Wegligging" lijd er onder. (vluchtheuvels, putten)

Maar heb nu een bedrijf gevonden dat verzwaarde of versterkte veringen wil kan steken met ook het aanpassen van het coc attest.
Dus hij zou vanachter 3cm omhoog komen.

Je betaald wel 530€ ex btw 1lleen al voor het papier werk.

Veringen Kamen ook op 500€ en een beetje. Ex btw.

Ze kunnen ook airride steken.
Alles aangepast op coc dus geen probleem met keuring beweren ze



Maar dit kan een oplossing zijn.
 
Doe je het enkel voor het zicht? Als de wegligging er niet onder lijd..
Zou me zorgen maken over de asbelasting.. zelfs als totaalgewicht binnen de limiet,is kan je de maximale last per as overschrijden.
Hey,
"Wegligging" lijd er onder. (vluchtheuvels, putten)

Maar heb nu een bedrijf gevonden dat verzwaarde of versterkte veringen wil kan steken met ook het aanpassen van het coc attest.
Dus hij zou vanachter 3cm omhoog komen.

Je betaald wel 530€ ex btw 1lleen al voor het papier werk.

Veringen Kamen ook op 500€ en een beetje. Ex btw.

Ze kunnen ook airride steken.
Alles aangepast op coc dus geen probleem met keuring beweren ze



Maar dit kan een oplossing zijn.
 
Mijn vorige en huidige bus hadden daar ook last van, terwijl ik totaal niet aan het maximum laadgewicht kwam. Bij mijn huidige bus heb ik er twee extra kunststof ringen bijzitten (boven de veerpoot), van 0.5 cm dik, daardoor kwam de bus bijna 2 cm naar boven , maar vooral, hij zakt niet meer door nu en ik had meer bodemvrijheid (was handig in Noorwegen). Op de keuring zien ze het niet (vandaag nog geweest - bus is net een jaar - ) en het geeft in combi met de stabi-stangen een betere (naar mijn gevoel) weglegging.IMG_20220602_180430 (1).jpg
 
Mijn vorige en huidige bus hadden daar ook last van, terwijl ik totaal niet aan het maximum laadgewicht kwam. Bij mijn huidige bus heb ik er twee extra kunststof ringen bijzitten (boven de veerpoot), van 0.5 cm dik, daardoor kwam de bus bijna 2 cm naar boven , maar vooral, hij zakt niet meer door nu en ik had meer bodemvrijheid (was handig in Noorwegen). Op de keuring zien ze het niet (vandaag nog geweest - bus is net een jaar - ) en het geeft in combi met de stabi-stangen een betere (naar mijn gevoel) weglegging.View attachment 100130
Wow mooie bus! Waar heb je dit laten doen? Ik rij namelijk ook met bf Goodriches en kmc hole shots.

Die stangen zaten er standaard op bij jou? Om dat hij 4x4 heeft?
Heb zelfde kleur Cali als jou
 
Mijn vorige en huidige bus hadden daar ook last van, terwijl ik totaal niet aan het maximum laadgewicht kwam. Bij mijn huidige bus heb ik er twee extra kunststof ringen bijzitten (boven de veerpoot), van 0.5 cm dik, daardoor kwam de bus bijna 2 cm naar boven , maar vooral, hij zakt niet meer door nu en ik had meer bodemvrijheid (was handig in Noorwegen). Op de keuring zien ze het niet (vandaag nog geweest - bus is net een jaar - ) en het geeft in combi met de stabi-stangen een betere (naar mijn gevoel) weglegging.View attachment 100130
Zoom net even in het zijn geen bf Goodriches
 
Doe je het enkel voor het zicht? Als de wegligging er niet onder lijd..
Zou me zorgen maken over de asbelasting.. zelfs als totaalgewicht binnen de limiet,is kan je de maximale last per as overschrijden.
Heb eens gekeken op mijn papieren.
Zou 1500kg op m'n achter as mogen laden.
Kom ik nog niet eens in de buurt.
 
Wow mooie bus! Waar heb je dit laten doen? Ik rij namelijk ook met bf Goodriches en kmc hole shots.

Die stangen zaten er standaard op bij jou? Om dat hij 4x4 heeft?
Heb zelfde kleur Cali als jou
Een vriend van me heeft dat gedaan.. Wel met degelijke materialen, niet zomaar een tijdelijke oplossing.
De stangen waren een optie.

Ah ik vind de kleur wel ferm, mijn vorige was een ander grijs, lang getwijfeld maar toch voor deze kleur gekozen :) (bij gebrek aan de Iridium Gray en Zwart combi - niet meer mogelijk op de T6.1 toen ik bestelde).
 
Een vriend van me heeft dat gedaan.. Wel met degelijke materialen, niet zomaar een tijdelijke oplossing.
De stangen waren een optie.

Ah ik vind de kleur wel ferm, mijn vorige was een ander grijs, lang getwijfeld maar toch voor deze kleur gekozen :) (bij gebrek aan de Iridium Gray en Zwart combi - niet meer mogelijk op de T6.1 toen ik bestelde).
Oké,
Dus de oplossing zou heel simpel kunnen zijn door gewoon kunstof ringen te steken
Ga wel eens bellen naar volkswagen of dit normaal is hoor.

Alvast bedankt voor de info!
(foto's zijn nog met mn standaard velgen en banden )

IMG_20221005_092051.jpg

IMG_20221005_092650.jpg
 
Oké,
Dus de oplossing zou heel simpel kunnen zijn door gewoon kunstof ringen te steken
Ga wel eens bellen naar volkswagen of dit normaal is hoor.

Alvast bedankt voor de info!
(foto's zijn nog met mn standaard velgen en banden )

View attachment 100178

View attachment 100179
Ben je hier zwaar geladen? Want de jouwe hangt wel serieus door... Mijn vorige (en al diegene die je tegenkomt) had dat ook wel, maar niet zo fel...
Hieronder nog een fotootje van men bus bij afhaling (en ook van men vorige waar je ziet dat die ook wel doorhangt)06102022_1.jpg06102022_2.jpg

ps Is trouwens andere kleur hoor. Mijn vorige was ook zo, maar de huidige is Pure Grey
 
Ben je hier zwaar geladen? Want de jouwe hangt wel serieus door... Mijn vorige (en al diegene die je tegenkomt) had dat ook wel, maar niet zo fel...
Hieronder nog een fotootje van men bus bij afhaling (en ook van men vorige waar je ziet dat die ook wel doorhangt)View attachment 100194View attachment 100195

ps Is trouwens andere kleur hoor. Mijn vorige was ook zo, maar de huidige is Pure Grey
Zit max 400kg achterin.

Ben naar vw gereden en ze ga a het bekijken de verkoper vertelde mij "ja u bent overladen meneer, zo zou ik niet blijven rond rijden of u krijgt een boete.."

Ja daar ben ik mee geholpen ze hebben niet eens gekeken wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Back
Top