Vervanging naar LED verlichting voor een California T5 uit 2008

A

Arnoud64

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Ik ben aan het kijken naar vervanging door LED verlichting voor een California T5 uit 2008.
- Boven de kookplaat zit een klein TL lampje, wie weet hoe ik die open moet maken?
- En is dat een 12 V lamp met een GL3 fitting zoals deze 7W lamp https://gloeilampgoedkoop.nl/master-pl-s-7w-830-warm-wit-2-pin.html ?
- Zou dit een goede vervanger zijn https://www.amazon.nl/OSRAM-LED-ver...3-stekkeraansluiting/dp/B0CBSG8PST/ref=sr_1_4 qua wattage?
- Is voor de kleine lampjes een 1.2W G4 LED een goede vervanging?

20241205_101128.jpg

De link naar Amazon gaat naar een 220V lamp, dat zal niet lukken :)
Doorgaans vervangt men de lamp door één of meer strookjes LED verlichting, 12V, gewoon solderen op bestaande schakelaar.

De link naar Amazon gaat naar een 220V lamp, dat zal niet lukken :)
Doorgaans vervangt men de lamp door één of meer strookjes LED verlichting, 12V, gewoon solderen op bestaande schakelaar.
Hoeveel Watt LED zou een goede vervanging zijn?

Ik heb overal ledjes in gedaan behalve die boven de kookplaat. Ik vind het wel prettig niet overal zo’n volle bak licht te hebben.

Ik heb overal ledjes in gedaan behalve die boven de kookplaat. Ik vind het wel prettig niet overal zo’n volle bak licht te hebben.
Ha, ha, grappig: wij wilden in eerste instantie juist dáár meer licht! Wij hebben de originele VW T6-California LED-lamp voor boven de keuken, gekocht in Amersfoort, erin gezet. Niet goedkoop, maar bevalt goed.
Later in alle lampjes toch ook maar LED gedaan, omdat dat toch wel in verbruik scheelt. Ook een vervangend LED-lampje in de zwanenhals boven het bed gedaan, maar die wordt zo langzamerhand een beetje lam, dus die gaan we denk ik vervangen door deze.

Ik zou heel graag een dimmer hebben op alle huiskamerverlichting in de bus. Maar dat zal aan ons liggen. Ik heb in huis overal IKEA LED-lampen in zitten die zelden boven de 30% draaien. Ik word ook altijd een beetje simpel van al die busjes met gezellige LED-slingers en lichtbolletjes aan de luifel.

VW California Club

Back