Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Verzekeren Nederland

P

Peter84

Messages
153
Location
Netherlands
Vehicle
T6.1 Ocean 204 4 motion
Aangezien het er naar uitziet dat wij binnenkort onze California in ontvangst mogen gaan nemen ben ik me aan het verdiepen in de verzekering. Het is de bedoeling dat we onze normale personenauto weg doen en de Cali dus ook incidenteel gaan gebruiken voor bijvoorbeeld woon-werk verkeer. Ik begrijp dat veel camperverzekering dit uitsluiten dus dit is iets waar ik extra op moet letten. Ook begrijp ik dat veel verzekeraars extra beveiligingseisen tegen diefstal stellen, die van ons zal in ieder geval door de dealer geleverd worden met construct versnellingsbakslot + OBD slot en schakelkabelprotectie. Iemand tips voor een goede verzekeraar (en uiteraard met lage premies ;-))?
 
Ik zou zeggen Aveco ;)

Nee, serieus. verzekeringspremie is erg afhankelijk van je persoonlijke situatie. Ik heb een vergelijking gemaakt en ik wilde, met de huidige prijsstijgingen, vooral niet te kort komen bij uitkering en daarnaast daarin meegenomen dat de Cali ook aan vrienden uitgeleend zou kunnen worden. Daardoor kwamen wij bij Aveco (tot 125% nieuwwaarde 10jaar lang) het beste uit.
 
Heb inmiddels ook een offerte van Aveco binnen. Begrijp dat NKC en Aveco eigenlijk de enige opties zijn als je je camper niet alleen recreatief gebruikt?
 
Heb inmiddels ook een offerte van Aveco binnen. Begrijp dat NKC en Aveco eigenlijk de enige opties zijn als je je camper niet alleen recreatief gebruikt?
Safetrip staat volgens mij ook woonwerk gebruik toe
 
Dank, die kende ik nog niet. Van Aveco een offerte gehad, premie is wat lager dan via NKC. @ThomasHJ, vanwaar dat jij zegt zonder twijfel NKC? Ik hoef niet perse een NKC-lidmaatschap :)
 
Ik heb ooit nog gekeken naar camperverzekerd.nl . Geen ervaring mee verder.

Mijn eerste California was verzekerd bij de NKC. Sommige polisvoorwaarden bevielen me toen niet zo en leken ook meer gericht op 'grote' campers, zoals dat het eigen risico bij een andere bestuurder (in mijn geval een reisgenoot) verhoogd werd met €1500. Misschien is die voorwaarde inmiddels geschrapt.

Nu ben ik bij Aveco verzekerd, vooral omdat de dekking bij totaalverlies/diefstal (in mijn geval) beter was. Ik heb de indruk dat de samenwerking tussen de dealer in Amersfoort en Aveco ook heel soepel loopt.
 
Sinds een paar maanden staat ook Centraal beheer woon werk verkeer toe. Dit merkte ik toen ik informatie inwon over de overstap van auto naar Cali. Schade vrije jaren komen mee
 
Back
Top