Vieze geur, rook, druppende koude vloeistof

Ben's Ocean

Ben's Ocean

Messages
11
Location
Belgium
Vehicle
T6.1 Ocean 204 4 motion
Vandaag bemerkte ik na mijn rit iets van rookvorming thv mijn linker achterwiel. Dit gaat gepaard met het langzaam druppen van een koude klare vloeistof. Bovendien stinkt het verschikkelijk !!

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Gr
 
Bij mijn weten is het enige wat links zit: de brandstoftank/AdBlue, en de vuilwateruitlaat.
Rechts zit de airco, achter het achterwiel.
Ergens achter het linker voorwiel zit de uitlaat van de Webasto koelwaterverwarmer. Die kan roken en naar ouderwetse dieseluitlaat ruiken, maar zou normaal gezien niet druppelen.
Als je aan de vloeistof voelt en ruikt, is het water, vettig, verdampt het, laat het een residu achter? Naar wat ruikt die vloeistof?
 
hopelijk geen remolie ? controleer of niveau remolie onder moterkap laag is.
lijkt mij een mogelijke bron voor klare vloeistof+ rookontwikkeling aan wiel
 
Na een korte stop aan een VW garage werd mij gezegd dat dit komt door het redeneren van de roetfilter en hoef ik me nergens zorgen over te maken...
Weer een les geleerd.
 
Na een korte stop aan een VW garage werd mij gezegd dat dit komt door het redeneren van de roetfilter en hoef ik me nergens zorgen over te maken...
Weer een les geleerd.
vreemd, nog nooit meegemaakt in 6 jaar T6 en 2,5 jaar T6.1
 
Na een korte stop aan een VW garage werd mij gezegd dat dit komt door het redeneren van de roetfilter en hoef ik me nergens zorgen over te maken...
Weer een les geleerd.
Je bedoelt waarschijnlijk regenereren, maar soit.
Dat zou die vieze geur enigszins kunnen verklaren, maar niet die heldere koude vloeistof.
Bij het regenereren van de roetfilter aan de temperaturen richting 700°C. of meer.
Heb je al kunnen nagaan hoe die vloeistof aanvoelt? Is het vettig, verdampt het, blijft het lang liggen?
 
Je bedoelt waarschijnlijk regenereren, maar soit.
Dat zou die vieze geur enigszins kunnen verklaren, maar niet die heldere koude vloeistof.
En dat regenereren gebeurt toch ook niet ter hoogte van het linker achterwiel, maar onder de motorkap?
 
En dat regenereren gebeurt toch ook niet ter hoogte van het linker achterwiel, maar onder de motorkap?
Het regenereren gebeurt in de DPF (roetfilter), en die hangt achteraan de motor, richting beneden.
Echter krijgt de volledige uitlaat het iets warmer.
Moest ik het in het echt zien, zou ik misschien beter kunnen helpen, of op een filmpje, en meer informatie wanneer en hoe. Is het na een rit, als de roetfilter nog niet gedaan heeft met regenereren, en deze afgebroken wordt? Blijft de motorventilator hard draaien? Komt het toch van ergens anders?
 
Back
Top