@TripleBee en
@Roger Boeken
Dat bleek dus inderdaad zo te zijn. Bij opnieuw een lange rit kon ik de geur opnieuw zeer fel waarnemen, zelfs in het voertuig. Ook buiten leek er opnieuw een vorm van rookvorming. De kastjes voelden zeer warm aan waardoor ik wist dat daar idd het probleem zat.
Ik heb toen de garage gebeld en kon meteen langsgaan.
De batterij werd er uit gehaald dewelke zeer heet stond. De techniekers vertrouwden het geheel niet. De batterij stond lichtjes gezwollen ondanks dat overloop of overkooksysteem. Hierbij bestond een effectief brandgevaar, zo zei men.
Mijn voertuig heeft dan een volledige diagnose ondergaan omdat men eventueel dacht aan een probleem in de laadspanningsregelaar.
Dat bleek allemaal te zijn hoe het hoorde dus met het plaatsen van een nieuwe batterij was alles gefikst. De oorzaak kan dus gezocht worden in de volledige ontlading van de batterijen, zoals ik heb aflevering.
Wel raar: dit alles viel onder de fabrieksgarantie. Echter nu de originele batterij vervangen werd is op die batterij geen garantie meer…. Wel eentje van net geen 300 euro.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk