Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

geluidsisolerend glas t6.1

R

Racerke600

Messages
31
Location
Belgium
Vehicle
T6.1 Coast 150
Vandaag onze nieuwe VW California T6.1 Coast gaan afhalen.

Eens thuisgekomen nog eens rustig alles aan het bekijken. Tot mijn oog viel op de beglazing.
Deze is wel getint maar ik zie niet direct of ze isolerend is.

De enigste ruit die dubbel uitgevoerd is, is het ruitje linksachter, aan de kasten.

De ruit van de schuifdeur, de rechterzijruit en de achterruit zijn allemaal enkel glas.

De optie die ik speciaal genomen had was

Z2A

Geluidsisolerend glas met getinte ruiten in passagiersruimte
  • —Extra geluidsisolatiepakket
  • —Voorruit van isolerende gelaagd glas
  • —Zijruiten vóór van isolerend glas, zijruiten achter en achterruit van isolerend glas en getint (privacy)

Wij hebben vorig jaar een T6 gehuurd met ook isolerende beglazing, en ik ben er vrij zeker van dat daar wel alles dubbel was uitgevoerd.

Wie kan mij even bevestigen of de drie vermeldde ruiten ook dubbel zouden moeten uitgevoerd zijn met deze optie?

Alvast bedankt.
 
Hallo, je vindt wel steeds iets via de Search functie:
 
Last edited:
bon uiteindelijk ben ik erachter gekomen:

Er is een verschil tussen de Coast en de Ocean qua beglazing. De Ocean is het enigste model dat met dubbele beglazing komt, De Coast kan je niet met dubbele beglazing verkrijgen en de bijgevolg is het optie pakket mbt geluidsisolerende beglazing anders tussen deze twee uitvoeringen

COAST:
(Z2A) Geluidsisolerend glas met getinte ruiten in passagiersruimte
  • Extra geluidsisolatiepakket
  • Zijruiten vóór van isolerend glas, zijruiten achter en achterruit van isolerend glas en getint (privacy)
  • Voorruit van isolerend gelaagd glas

OCEAN:
(Z2C) Akoestisch geïsoleerd dubbele beglazingspakket met getinte ruiten in passagiersruimte
  • Extra geluidsisolatiepakket
  • Achterklep met niet-ontijzelende dubbele beglazing en niet-ontdooiing en ruitenwisser / -sproeier
  • Isolerend glas in de bestuurderscabine en donker getinte dubbele beglazing (privacy) in passagiersruimte
  • Voorruit van isolerend gelaagd glas
 
Er is inderdaad een verschil tussen de Coast en de Ocean (en dan spreek ik niet van de prijs :) ).

De praktijk leert me wel dat het -zeker op koude nachten- warmer blijft bij mijn buurman zijn Ocean, terwijl het in mijn Coast iets sneller frisser wordt (en ben er zeker van dat het niet aan zijn vrouw ligt :) ). Wij hebben voor koude winternachten extra isolerende matten zodat we niet altijd de standverwarming moeten gebruiken
 
Er is inderdaad een verschil tussen de Coast en de Ocean (en dan spreek ik niet van de prijs :) ).

De praktijk leert me wel dat het -zeker op koude nachten- warmer blijft bij mijn buurman zijn Ocean, terwijl het in mijn Coast iets sneller frisser wordt (en ben er zeker van dat het niet aan zijn vrouw ligt :) ). Wij hebben voor koude winternachten extra isolerende matten zodat we niet altijd de standverwarming moeten gebruiken

Hi Raf,

Ondertussen ben ik ergens wel blij dat ik geen dubbel glas heb. Ik heb nu dikker gelaagd acoustisch glas, en dat is ook wel super. Ook ben ik er achter gekomen dat er nergens warmteisolatie voorzien is in de california.
Dus da's een beetje gelijk super isolerend glas voorzien in een niet geisoleerd huis.

Eigen wel raar van VW dat ze nergens op de metaaldelen isolatie voorzien.
 
Dubbel glas is warmte/koude en geluid isolerend. Het gelaagd glas is geluidsisolerend. Het dubbelglas voorkomt ook condensatie aan de binnenkant op het glas.
In een lawaaierige omgeving is beneden slapen een hemelsbreed verschil. In een ocean, met dubbel glas , is de optie isolerend gelaagd glas van toepassing op de ramen in het bestuurders gedeelte en het raam boven de keuken. Ik weet niet of het dubbelglas dan ook ander glas wordt.
 
Back
Top