Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

:) :) :) volgende week de bus echt ophalen na 22 maanden wachten
En ik heb net toegezegd om vanaf 1/10/22 een garage te huren om mijn Cali Coast op te slaan in afwachting van een levering van 22 maanden.
 
En ik heb net toegezegd om vanaf 1/10/22 een garage te huren om mijn Cali Coast op te slaan in afwachting van een levering van 22 maanden.
The Dutch translation is not completely correct. But I suppose you mean your Coast is arriving soon too?
 
The Dutch translation is not completely correct. But I suppose you mean your Coast is arriving soon too?
Geen precieze datum, maar ik hoop dat hij er voor 1/10/22 zal zijn. Campers.eu dacht dat hij voor september zou aankomen, maar dat lijkt me op dit moment hoogst onwaarschijnlijk
 
Wat is er mis van een california gewoon bij de vw-dealer te kopen?
Heb mijn Coast daar in Februari 22 gekocht en in Mei 22 ontvangen:
percent korting op de catalogusprijs en 200euro korting op het originele fietsenrek.
Er was keuze tussen verschillende stockwagens bij Delorge.
Op internet zie ik prijzen die duurder zijn dan de catalogusprijs!
 
Wat is er mis van een california gewoon bij de vw-dealer te kopen?
Op internet zie ik prijzen die duurder zijn dan de catalogusprijs!
Geen idee hoe dat in België is, maar in NL kun je maar bij 1 dealer terecht. De korting daar is niet zo hoog. Via alternatieve kanalen koop je een Cali die in het buitenland 1 maand op kenteken heeft gestaan met een kilometerstand >1000km en daardoor kun je deze in NL met een behoorlijke (tax) korting kopen. Dat scheelt zomaar 10% tov de dealer.
Behalve bovenstaande hebben de alternatieve kanalen vaak ook stock (of op korte termijn) De wachttijd bij de dealer in NL was in juli vorig jaar nog 12 maanden voor een Ocean. Voor ons reden om elders te kijken.
 
Geen idee hoe dat in België is, maar in NL kun je maar bij 1 dealer terecht. De korting daar is niet zo hoog. Via alternatieve kanalen koop je een Cali die in het buitenland 1 maand op kenteken heeft gestaan met een kilometerstand >1000km en daardoor kun je deze in NL met een behoorlijke (tax) korting kopen. Dat scheelt zomaar 10% tov de dealer.
Behalve bovenstaande hebben de alternatieve kanalen vaak ook stock (of op korte termijn) De wachttijd bij de dealer in NL was in juli vorig jaar nog 12 maanden voor een Ocean. Voor ons reden om elders te kijken.
Dat is niet meer helemaal waar...de NL dealer (A'foort) adverteert ook regelmatig met Cali's met >1000 km (dus hebben de truc ook begrepen terwijl ze via PON ook de formele importeur zijn) en grotere autoketens zoals Broekhoorn kunnen/willen ook Cali's verkopen, en willen ze ook service bieden.
Deze ontwikkeling is er sinds enige jaren en zal wel doorzetten.
 
Wat is er mis van een california gewoon bij de vw-dealer te kopen?
Heb mijn Coast daar in Februari 22 gekocht en in Mei 22 ontvangen:
percent korting op de catalogusprijs en 200euro korting op het originele fietsenrek.
Er was keuze tussen verschillende stockwagens bij Delorge.
Op internet zie ik prijzen die duurder zijn dan de catalogusprijs!
Wij hebben vorig jaar in april bestelling geplaatst bij officiële VW-dealer, tot op vandaag hebben we nog geen zicht op levering :-(
 
Dat is niet meer helemaal waar...de NL dealer (A'foort) adverteert ook regelmatig met Cali's met >1000 km (dus hebben de truc ook begrepen terwijl ze via PON ook de formele importeur zijn)
Klopt helemaal. Sinds begin dit jaar, omdat zij ook niet meer snel nieuwe Calis kunnen leveren. Er is per land een beperkt aantal productieslots beschikbaar en als dat lager is dan de vraag, zul je iets moeten bedenken.
 
er staan toch verschillende in stock bij Delorge die dadelijk beschikbaar zijn.
 
Vandaag de Marco Polo opgehaald. Luxer dan een VW, maar een Cali heeft net meer ruimte.

Aangezien er nog steeds niks bekend was van onze Candy Witte en er al wel een Indium Gray versie bij de leverancier stond met precies de zelfde specs besloten om die aan te schaffen. Dus als het goed is staat er een bus voor ons klaar zodra we terugkomen. Volgens mij rijden we dan met eenzelfde bus @Peter84 :). Dan is er een eind gekomen aan 22 maanden wachten!
Nu gereden en geslapen in zowel de Marco Polo als de VW California.

De VW is wat zakelijker als de MP. MP zit net effe wat luxer en netter afgewerkt in elkaar.

Bovenbed en zeker de schotelbodem van de VW is wat ruimer in de breedte. Tentdoek van de Cali is duidelijk donkerder, terwijl de ventilatieopeningen in de VW groter zijn. Boven slapen is een stuk aangenamer in de Cali.

De kastjes bieden door schuifsysteem in de Cali wat meer ruimte dan in de MP, maar bij de MP kan je overal gelijk bij. Je hebt een losse besteklade terwijl je in de Cali eerst het deurtje moet openschuiven. De MP is 25cm langer en 5 cm breeder, dat merk je wel in de beschikbare bagageruimte.

Stoelen in de MP zijn luxer en beter verstelbaar. Als je in de VW niet lekker zit dan heb je pech, want je kan alleen de rugleuning kantelen en naar voren achter.

Afdekken van de zijruiten is bij de Cali veel beter. Dan kan je de deur gewoon nog open doen. Bij de MP is het 1 gordijn voor heel de voorkant en dan trek je met openen van de deur de zuignappen nog wel eens los.

MP rijdt door zijn 9 versnellingsbak soepeler dan de 7V DSG bak. Merk je vooral met uit stilstand rijden. Dat gaat bij de MP heel soepel, bij de Cali zit er een soort van korte vertraging in.

Multimedia van de MP was makkelijker te bedienen, meer knopjes die je direct naar een gewenste bediening leiden. Maar misschien kan dat bij de Cali ook wel, alleen weten we nog niet hoe.

Voor ons is de Cali nog steeds de juiste keus. Wil je het allemaal net iets luxer dan zou ik zeker een Marco Polo overwegen. Kan je helemaal los met luchtvering en een V6 van 250pk.
 
@ejl888 ik onderschrijf je vergelijking tussen de MP en Cali grotendeels maar de extra bagageruimte heb in de MP heb ik niet opgemerkt. Een aanzienlijk deel van die lengte zit volgens mij in de neus en de MP verliest veel ruimte omdat je je tafel en stoelen niet zo netjes op kan bergen in de Cali.

Het slapen in de Cali is wel echt een stuk fijner, meer ventilatie en het is net een tikkeltje breder en voelt minder benauwd.
 
Voor mij lijkt de MP mij meer stijl dan functie (elektrische achterbank, meubels etc), terwijl de Cali het tegenovergestelde is. De VW-balg met de panoramische opening is ook veel beter IMO. Voor zover ik kan zien is er ook geen optie voor vierwielaandrijving.
 
4x4 is 4matic bij Mercedes en dat is ook bij de Marco Polo beschikbaar. Je kan bij Mercedes af fabriek daarnaast ook luchtvering krijgen en een V6 met 237pk. En ja, de Mercedes is iets meer luxe over functie en met name het bed boven. En goed slapen is nu eenmaal heel belangrijk, dus voor ons wint de Cali het.
 
Back
Top