Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

E

ejl888

Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
Begin oktober 2020 bij mycalifornia.nl een T6.1 199/204PK 4motion besteld die begin 2021 geleverd zou worden. Na eerste uitstel naar volgende maand (ivm milieueisen), vandaag het bericht gekregen dat de nieuwe aflevering gepland staat voor januari 2022 :(.

Hebben meer dit bericht gekregen of wordt jou/jullie California wel op tijd afgeleverd?

AlisonF

AlisonF

Top Poster
Lifetime VIP Member
Vehicle
T6.1 Beach camper 150
I see from your details that you ordered an Ocean.
I ordered a new Beach T6.1 mid November and it was at the dealer (NE Scotland) mid February.
There are a few threads on the forum around delays for T6.1 models. If you use the search function at top right that may help.
In the meantime, welcome to the forum and hope you find it useful.

S

Sapmi

Vehicle
Looking to buy
Begin oktober 2020 bij mycalifornia.nl een T6.1 199/204PK 4motion besteld die begin 2021 geleverd zou worden. Na eerste uitstel naar volgende maand (ivm milieueisen), vandaag het bericht gekregen dat de nieuwe aflevering gepland staat voor januari 2022 :(.

Hebben meer dit bericht gekregen of wordt jou/jullie California wel op tijd afgeleverd?
Afschuwelijk ! Wij bestelden in juni 2020 in België, met levering in januari 2021, vorige maand was het al juli 2021, nu durf ik de dealer niet meer contacteren....

BrugseB

BrugseB

VIP Member
Vehicle
T4 Hightop
Dat belooft niet veel goed voor Calibusje... waanzinnig hoe de verkoop draait, en de prijzen de pan uit swingen. Benieuwd hoeveel er terug op de markt zullen komen post corona, wellicht een hoop mensen die nu kopen zonder echt te beseffen of ze wel geschikt zijn voor deze manier van reizen.

G

GuntherVM

Vehicle
T6.1 Ocean 150
En wat vinden jullie op MyVolkswagen van datums?

Bij "Mijn wagen" - "Status van mijn order" kan je bepaalde zaken opvolgen.
Ik weet niet of het accuraat is, maar het is toch iets.

Wij bestelden in januari 2021 en levering zou maart 2022 worden.

In MyVolkswagen staat er sedert kort echter dat de wagen in productie zou zijn (10/04) en dat de levering in België eind mei 2021 zou gebeuren.

R

ronaldgw

Vehicle
T6.1 Coast 150
Wij hebben een Beach bij Mycalifornia besteld mid januari 2021, deze werd mid-maart 2021 geleverd. Dat was er een uit de virtuele voorraad, dus de onze stond op de website als "verwacht" en had ongeveer 1500km gereden. Ik weet niet of je dat als "nieuw" kwalificeert? We hebben eind vorig jaar ons georienteerd op een California, toen gaf de officiele dealer in Amersfoort (campercentrum Nederland) een levertijd van een aantal maanden op. Mycalifornia vertelde ons toen als dat als zij een "echt nieuwe" zouden bestellen, dat inderdaad een jaar kon gaan duren.
We hadden zelf het geluk dat er dus een onderweg was (virtuele voorraad) die precies aansloot bij onze eisen/wensen.

S

Sapmi

Vehicle
Looking to buy
Afschuwelijk ! Wij bestelden in juni 2020 in België, met levering in januari 2021, vorige maand was het al juli 2021, nu durf ik de dealer niet meer contacteren....
is nu al oktober 2021 geworden:(:(:(

E

ejl888

Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
Wij hebben een Beach bij Mycalifornia besteld mid januari 2021, deze werd mid-maart 2021 geleverd. Dat was er een uit de virtuele voorraad, dus de onze stond op de website als "verwacht" en had ongeveer 1500km gereden. Ik weet niet of je dat als "nieuw" kwalificeert? We hebben eind vorig jaar ons georienteerd op een California, toen gaf de officiele dealer in Amersfoort (campercentrum Nederland) een levertijd van een aantal maanden op. Mycalifornia vertelde ons toen als dat als zij een "echt nieuwe" zouden bestellen, dat inderdaad een jaar kon gaan duren.
We hadden zelf het geluk dat er dus een onderweg was (virtuele voorraad) die precies aansloot bij onze eisen/wensen.
Gisteren Martijn van MyCalifornia gesproken en die gaf aan dat vooral de luxe uitgevoerde versies extra vertraging oplopen door gebrek aan onderdelen. Wij hebben begin oktober uit de virtuele voorraad een Ocean 200pk 4motion Edition besteld en hij zou er dan februari 2021 zijn. Echter de 200PK liep al extra vertraging op wegens de nieuwe emissie eisen 6e (en niet meer 6e-temp) waaraan de bussen aan moesten voldoen naar mei 2021. Maar nu dus door corona er 9 maanden extra bij :(.

De 150 pk's coast en beaches lijken door VW beter te leveren zijn.

Veel plezier met jullie bus, geniet ervan.

E

ejl888

Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
En wat vinden jullie op MyVolkswagen van datums?

Bij "Mijn wagen" - "Status van mijn order" kan je bepaalde zaken opvolgen.
Ik weet niet of het accuraat is, maar het is toch iets.

Wij bestelden in januari 2021 en levering zou maart 2022 worden.

In MyVolkswagen staat er sedert kort echter dat de wagen in productie zou zijn (10/04) en dat de levering in België eind mei 2021 zou gebeuren.
Gunther,

Wij hebben via MyCalifornia geen referentienummer gekregen om de voortgang op te volgen. Het gaat hier om een bijna nieuw import. Ze worden bij een buitenlandse VW dealer besteld en na 1500 km geïmporteerd in NL. Dat scheelt 10% op de aanschafprijs. Nadeel is dat wij nu alles via de importeur moeten opvragen.

S

Sapmi

Vehicle
Looking to buy
Gisteren Martijn van MyCalifornia gesproken en die gaf aan dat vooral de luxe uitgevoerde versies extra vertraging oplopen door gebrek aan onderdelen. Wij hebben begin oktober uit de virtuele voorraad een Ocean 200pk 4motion Edition besteld en hij zou er dan februari 2021 zijn. Echter de 200PK liep al extra vertraging op wegens de nieuwe emissie eisen 6e (en niet meer 6e-temp) waaraan de bussen aan moesten voldoen naar mei 2021. Maar nu dus door corona er 9 maanden extra bij :(.

De 150 pk's coast en beaches lijken door VW beter te leveren zijn.

Veel plezier met jullie bus, geniet ervan.
In elk geval niet bij ons, we bestelden een basic Coast 110 pk, met bijna geen opties

G

GuntherVM

Vehicle
T6.1 Ocean 150
Ik denk dat wij gewoon geluk hebben dat we 1 of andere optie niet genomen hebben.
Bestelling eind januari in België van een 150pk Ocean met trekhaak (trekhaak zou ook een vertragende factor zijn).

Op MyVolkswagen staat er nu "levering in België" op 06/05.
Nog 2-3 weken en dan zijn we zeker of de info klopt.

G

GuntherVM

Vehicle
T6.1 Ocean 150
Net toch eens met de garage gebeld. Wagen komt inderdaad op 06/05 aan in België.
Weekje of zo nadien mogen we hem afhalen.
Totale wachttijd wordt dus amper 4 maanden ipv de voorziene 14 maanden.

S

Sapmi

Vehicle
Looking to buy
Net toch eens met de garage gebeld. Wagen komt inderdaad op 06/05 aan in België.
Weekje of zo nadien mogen we hem afhalen.
Totale wachttijd wordt dus amper 4 maanden ipv de voorziene 14 maanden.
Geniet ervan, onze wagen is van 8 naar 16 maanden wachttijd verschoven, en dat kan nog verlengd worden, al lang spijt dat we vorig jaar geen 2de hands kochten (toen waren er nog aan een treffelijke prijs), nu nog erg weinig vertrouwen in VW...

DJ315

DJ315

Vehicle
T5 SE 180
Balen voor jullie. Maar helaas herkenbaar in deze coronatijden. Wij hebben net onze Cali omgeruild voor een nieuwe iets grotere buscamper, en om die reden besloten niet een nieuwe te bestellen (1,5 jaar levertijd!) maar de demo te kopen die er stond. Works fine so far. Succes, weet dat het wel het wachten waard is!

VW California Club