Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

Weet iemand of er nog wat onderhandelingsruimte zit bij een (bijna) nieuwe California van Campercentrum, Mycalifornia, Scharphof etc.?
Vragen staat vrij... maar ik vermoed dat, met de huidige campergekte en wachttijden, de marge erg beperkt zal zijn. Misschien richting onderhoud/accessoires?
 
Weet iemand of er nog wat onderhandelingsruimte zit bij een (bijna) nieuwe California van Campercentrum, Mycalifornia, Scharphof etc.?
Tja, de vraag is groter dan het aanbod, vandaar de ellelange levertijd... Dus korting? Dat wordt moelijk onderhandelen... Gratis set kokosmatten? :confused:
 
Nouhja, als ik een Ocean 204PK 4motion voor 110K zie staan dan denk ik dat er toch wel wat marge op zit of niet? ;)
 
Weet iemand of er nog wat onderhandelingsruimte zit bij een (bijna) nieuwe California van Campercentrum, Mycalifornia, Scharphof etc.?
Ja, die is er bij Scharphof en MyCalifornia. Op een Ocean20 zit geen ruimte, maar op een niet 20s Edition dan weer wel.
Verwacht overigens geen duizenden euro's.
Wij laten Amersfoort, na ervaring met Naarden en Nijverdal, links liggen.
 
Mooi artikel maar zoals ik al dacht/vreesde: het komt wel maar wanneer? Niet officieel aangekondigd maar toch op de planning en geen idee wanneer die zou komen + de mogelijkheid voor eventueel ook een nieuwe california versie op basis (chassis) van de nieuwe multivan T7 te maken: “nog in onderzoek”. Das wel echt vooruitschuiven tot de techniek klaar is om een rijbereik voor een camper te creëren (zo niet: even bij laden voor je ‘off grid’ kan?).
De echte opvolger van de transporter, de camionette in samenwerking met ford -transit opvolger- blijft onbesproken (want zal hooguit hybride zijn en niet volledig elektrisch) terwijl volgens mij toch daarop de volgende california zal gebaseerd worden. Die elektrische ‘ID buzz california’ en die op basis van de multivan T7 zullen volgens mij eerder ‘weekenders’ zijn dan echt de opvolger van de T6.1 california. Maar elk zijn idee daarover. Interesse heb ik zeker.
Wel een leuke teaser van Volkswagen maar ook niet meer dan dat…
Ze focussen zich nu op de elektrificatie van hun modellenreeks maar mogen ook eens aan mijn coast beginnen :rolleyes: ;)
 
Last edited:
Geslaagd in Naarden, een nieuwe welke hopelijk in het voorjaar geleverd wordt :thumb
Mooi voor jou!
Dus als ik het goed begrijp: nu besteld en misschien al in het voorjaar geleverd… das dus een door hen geruime tijd geleden bestelde cali? Anders snap ik er niets meer van.
 
En wat vinden jullie op MyVolkswagen van datums?

Bij "Mijn wagen" - "Status van mijn order" kan je bepaalde zaken opvolgen.
Ik weet niet of het accuraat is, maar het is toch iets.

Wij bestelden in januari 2021 en levering zou maart 2022 worden.

In MyVolkswagen staat er sedert kort echter dat de wagen in productie zou zijn (10/04) en dat de levering in België eind mei 2021 zou gebeuren.
Wij bestelden ook jan 2021. Zonet bericht gekregen dat voorlopige productie datum juni 2022 is…dat betekent levering ten vroegste juli 2022 of 18 maanden levertijd. Niks aan te doen. Ocean 204pk met trekhaak…en veel opties.
 
Ik hoop stiekem nog op levering in april/mei 2022. Wij hebben begin oktober 2020 een bus gekocht die toen al in de bestelling stond. Zitten we ook op 18 maanden levertijd.
 
Dat was weer tegenvallend nieuws vandaag. Wegens de oorlog in Oekraïne liggen de fabrieken van VW een paar weken stil en onze bus was nog net niet afgeleverd. Levering is verplaatst naar op zijn vroegst mei 2022. Onze bus bleek volgens MyCalifornia al in mei 2020 besteld te zijn. Wordt dus een levertijd van 2 jaar.

Maar ja, gelukkig kunnen we nog op vakantie. Die mensen daar hebben pas echte zorgen aan hun hoofd.
 
Dat is balen, heb zelf nog niks gehoord van MyCalifornia over evt. vertraging van onze levering. Zal deze week eens contact met ze zoeken.
 
@ejl888 heb helaas hetzelfde nieuws gekregen. Ben benieuwd of mei realistisch is als de onderdelen uit Oekraïne moeten komen, tenzij ze verwachten dat ze de onderdelen ook bij een andere leverancier kunnen krijgen. Maar je hebt gelijk, in vergelijking met de zorgen van de mensen in Oekraïne is dit maar klein leed.
 
Natuurlijk in schril contrast tot de oorlog, maar evengoed zuur dat je wachttijd wederom verlengd wordt.

Ik verwacht dat VW de onderdelen ergens anders probeert te halen. De meeste supply chains van hebben meerdere Tier suppliers voor hetzelfde product. Bij DAF ging ooit eens een toeleverancier failliet, waardoor ze geen productie meer konden draaien. ik heb begrepen dat daar nu de is regel dat ze maximaal 30% van hun benodigde toelevering van dezelfde leverancier betrekken. Dus bijv. koplampen zouden minimaal 4 leveranciers moeten hebben..

Ik heb ergens gelezen dat er niet veel nieuwe orders meer aangenomen gaan worden, omdat de productielijn met de huidige orders al tot 2025 vol zit. De overstap naar de ID-buzz zal dan langzaamaan dichterbij komen, al zal de California, dacht ik, niet voor 2027 komen. Er moet ook nog veel op campings gebeuren wil daar de elektrische campers komen. Zie je het al voor je, op iedere plek een laadkabel....
 
Vw stuurt klanten in België nu een aangetekend schrijven dat levertijd onzeker is en langer dan uiterste leverdatum. Het gaat om overmacht..niks nieuws dus maar eerste keer een officiële reactie.
 
@ejl888 heb helaas hetzelfde nieuws gekregen. Ben benieuwd of mei realistisch is als de onderdelen uit Oekraïne moeten komen, tenzij ze verwachten dat ze de onderdelen ook bij een andere leverancier kunnen krijgen. Maar je hebt gelijk, in vergelijking met de zorgen van de mensen in Oekraïne is dit maar klein leed.
@Peter84,

Wij lijken met Corodabrit in het zelfde schuitje te zitten. Je kan mij bereiken op

ernst-jan at laan888.nl
(at) vervangen door apenstaartje.

Misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen.
 
We hebben weer een nieuwe datum wanneer de bus bij de tussenleverancier geleverd wordt :).
Dat zou nu begin juni worden. Heel misschien kunnen we nog met onze Bulli op zomervakantie.
 
Same here! Voor onze lange vakantie te laat, maar een goed aanbod gekregen om een Marco Polo te huren. Dus dan maar heel veel weekendjes weg met de California deze zomer ;)
 
Back
Top