Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

matras bovenbed

J

JMaes

Messages
9
Location
Nederland
Vehicle
T6.1 Coast 150
hallo, nieuw hier en sinds een maandje trotse eigenaar van een nieuwe VW Cali Coast 6.1. Voordien ook VW T5 busje T5 gehad maar zelfbouw, zijn dus blij met al het nieuwe comfort... Heb net topper (3,5cm - traagschuim) gekocht voor op de originele matras bovenbed te leggen. (had zonder toch wat last aan de rug 's ochtends...) Iemand ervaring mee of deze kan blijven liggen om het hefdak te sluiten of toch niet...? Vroeg me ook nog af of het handig is om het voeteneinde er af te doen (kan met een ritssluiting eraf gehaald worden) Iemand advies?
 
Hi,

ik denk dat dat knap word. Ik heb wel een T5.2 en weet dat 3,5cm mischien net gaat .
Probeer het uit , je ziet dan wel of de rubberrand nog dicht sluit.

groeten
Bart
 
net even gekeken in het Duitse VW Cali forum , en ja daar is iemand die heeft ook een T6.1 en heeft een extra "topper" op de boven matras.
 
toppie, ook enig idee wat het nut is om voeteinde van originele matras er af te ritsen?
 
las ergens iets dat er aan het voeteneind minst plaats is als het hefdak sluit, klopt dit...?
 
las ergens iets dat er aan het voeteneind minst plaats is als het hefdak sluit, klopt dit...?
Als het dak niet goed sluit merk je dat meestal aan de achterzijde, theoretisch overal evenveel ruimte. Misschien voorzijde iets meer vergevensgezind vanwege rolluik boven zetels vooraan dat iets meer ruimte bied. Vooral wegblijven van de zijkanten zodat niets tussen de scharnieren kan komen. Soms kan het helpen als iemand achteraan met de hand lichte druk uitoefent terwijl dak laatste centimeters sluit.
 
In elke discussie die hier over gaat lijkt de conclusie steeds te zijn dat het geen goed idee is om dingen boven te laten liggen, hoger dan oorspronkelijk bedoeld. Het dak zou makkelijk vervormen.
 
In elke discussie die hier over gaat lijkt de conclusie steeds te zijn dat het geen goed idee is om dingen boven te laten liggen, hoger dan oorspronkelijk bedoeld. Het dak zou makkelijk vervormen.
net daarom vraag ik het: : ik las hier schaapsvelletje, topper

en dat donsdeken ligt danig in de weg
 
dekens geen enkel probleem, dunne topper ook niet; je kan zelf makkelijk nagaan hoeveel plaats er overblijft met gesloten dak;
 
Back
Top