Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Camperplekken

J

JGov

Messages
65
Location
BELGIUM
Vehicle
T6.1 Coast 150
Hallo,

Ik ben zonet eigenaar geworden van mijn eerste T6.1 California Coast. Ik droomde er al jaren van :)
Nu ben ik op zoek naar aangename plekken om een dagje te kunnen staan (dus geen campings), liefst in de buurt van water. Wij wonen in Berchem (Antwerpen) dus liefst niet langer dan een uurtje rijden (enkel).

Tot dusver hebben we zelf al de volgende leuke plekken bezocht (codes in te geven in Google maps)

- Kamperland (HM2V+JQ Kamperland, Nederland): zwemkommen voor de kindjes op een groot grasveld, iets verderop voorbij de trailerhelling zit je wat meer afgesloten aan de kreek, maar is het moeilijk in een uit het water geraken zonder wateschoentjes (scherpe Japanse oesters overal)
- Autostrand Westkapelle (GFX4+F2 Westkapelle, Nederland): als je niet oppast rijd je recht de zee in, heel leuk eigenlijk

Waar zitten jullie zoal?
 
Net 3 daagjes naar de lilse bergen geweest. Mooie camping en paradijs voor de kids!
Verder ben ik zelf nog aan het ontdekken. Heb mijn cali zelf nog niet zo lang :)
 
Kijk uit naar meer tips!
Geniet er van.
 
hi,

dit draadje ga ik ook wat volgen :)

ook altijd op zoek naar inspiratie.

wij gaan kortelings Brugge bezoeken (nog nooit geweest eigenlijk), iemand tips?

heb de park4night app, maar wat ik me afvraag is wat doen jullie met het pop up dak?
in een stedelijke omgeving slaap je toch eerder beneden zou ik denken met het dak dicht?

met een grotere camper heb je dit probleem natuurlijk niet omdat je daar meer plaats hebt.

grtz
Leo
 
Nog tips? Mijn vrouw is hoog zwanger, met deze hitte zoek ik een plek om te zwemmen maar liefst niet te ver voor in het geval dat we snel moeten terugrijden.
Vorige week het standje in Bergen-op-Zoom even bezocht, vlak bij de McDonalds. Ongelofelijk veel volk en ook ongelofelijk veel afval helaas.
 
Blankenberge heeft een recente camperparking. Betalend en met sanitair blok. Afgesloten met slagbomen, op wandelafstand van het strand en de pier. Delhaize om de hoek, Sea Life center aan de overkant.
Wel niet goedkoop. Ik dacht iets van een €26 per nacht.
 
Voor Brugge zijn er wel wat mogelijkheden, zeker als je in "stealth modus" overnacht, o.a. omgeving Baron Ruzettelaan.
 
Welkom JGov. Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt in je nieuwe Cali. Plaats enkele foto's.
:welcome
 
kijk eens op deze site ( is zoals france passion , net gestart in vlaanderen, wallonie komt er deze winter bij )
Ik zag dit gisteren ook, probeerde wat beoordelingen te zoeken maar het bestaat nog maar sinds mei 2020. Iemand hier ervaringen mee? Op zich een geniaal concept, 45 euro is nu ook niet een gigantische investering om het uit te proberen natuurlijk.
 
ik ben lid, maar nog niet geprobeerd

het startte pas op 1 juli, dan zat ik in frankrijk
meteen na die trip had zoonlief de camper gereserveerd
die heb ik nu terug, maar vertrek toch weer richting frankrijk ( of verder)
(voor ze het in hun hoofd krijgen om de grens weer te sluiten )
die camperstops , dat zal voor erna zijn

wel al enthousiaste verslagjes gelezen op de facebook groep ( besloten groep, enkel voor leden )

en die 45 euro is voor anderhalf jaar ... erna wordt het zoals france passion ( en co) 30 euro
 
Hallo daar!

Brouwersdam is ook fijn als het niet te druk is(vergelijkbaar Westkapelle)of Grevelingen,vuurtorenstrand Oudorp...PS JGov, ik denk dat ik bij u in de garage sta;)
 
Op de zeedijk, buitendijks bij Westkapelle richting Domburg kun je prachtig staan aan het strand. Overnachten is niet toegestaan.
85ca8258ff6aa7cc62a767e90875ab6a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
ondertussen al dikwijls voor een paar nachtjes eropuit getrokken en overnacht bij die camperstops :
ik ben ronduit blij met dit initiatief !

ok, het zijn natuurlijk niet steeds 'rustige afgelegen plekken' zoals bij france passion ( het is en blijft belgie met veel bebouwing en wegen )
en als het drassig is moet je soms op een verhard deel staan ( dus meestal bij het huis of de weg)

er zijn tamelijk wat restaurants aangesloten ( populair nu met de afhaalmaaltijden ) ...maar ook veel hoevewinkels etc
( ik wist niet dat er zo veel wijnbouwers zijn in vlaanderen )

er wordt nu gezocht naar adressen in wallonie

meestal stond ik alleen, of met 2 campers : dus zelfs met de grenzen dicht is het geen overrompeling

de meesten vragen om te reserveren ( een sms sturen de dag voordien of de dag zelf ) ....je bent dus zeker dat er een plekje is

ik heb nog nooit 'druk' gevoeld om iets terplekke te kopen,
integendeel, moet dikwijls zelf vragen wat er aangeboden wordt


kortom : voor mij maakte het de gesloten grenzen afgelopen maanden minder balen
 
Zouden ze ook niet kijken voor plekken in Wallonië? Campermeals vond ik ook een leuk initiatief, tot er weer iemand nodig moest stellen dat het "niet legaal was" omdat het gelijkstond aan "horecabezoek". Ik hou me aardig aan de regels (mijn vrouw is risicopersoon) maar soms snap ik het niet...

Leuke tip voor net "op" de grens: camperplek bij slakkenkweker Lesaffre in Comines.
 
Zouden ze ook niet kijken voor plekken in Wallonië? Campermeals vond ik ook een leuk initiatief, tot er weer iemand nodig moest stellen dat het "niet legaal was" omdat het gelijkstond aan "horecabezoek". Ik hou me aardig aan de regels (mijn vrouw is risicopersoon) maar soms snap ik het niet...

Leuke tip voor net "op" de grens: camperplek bij slakkenkweker Lesaffre in Comines.

campermeals mag opnieuw, die restrictie gold maar eventjes
( ik denk o.a. op voorwaarde dat je zelf afhaalt ( dus niet naar de camper brengen) )
enfin, bij camperstops bleef het iig doorgaan, denk omdat het in de 'goedkeuringsvoorwaarden ' stond van de organisatie

en ja, de plekken in wallonie komen er nu aan .... hij is nu op introtoer daar
( momenteel 4 plekjes nog maar )

118 adressen in het totaal , en er komen er regelmatig bij
( ondertussen heb ik 'limburg ' ontdekt ...was voor mij onbekend wandelgebied)
 
ondertussen al dikwijls voor een paar nachtjes eropuit getrokken en overnacht bij die camperstops :
ik ben ronduit blij met dit initiatief !

ok, het zijn natuurlijk niet steeds 'rustige afgelegen plekken' zoals bij france passion ( het is en blijft belgie met veel bebouwing en wegen )
en als het drassig is moet je soms op een verhard deel staan ( dus meestal bij het huis of de weg)

er zijn tamelijk wat restaurants aangesloten ( populair nu met de afhaalmaaltijden ) ...maar ook veel hoevewinkels etc
( ik wist niet dat er zo veel wijnbouwers zijn in vlaanderen )

er wordt nu gezocht naar adressen in wallonie

meestal stond ik alleen, of met 2 campers : dus zelfs met de grenzen dicht is het geen overrompeling

de meesten vragen om te reserveren ( een sms sturen de dag voordien of de dag zelf ) ....je bent dus zeker dat er een plekje is

ik heb nog nooit 'druk' gevoeld om iets terplekke te kopen,
integendeel, moet dikwijls zelf vragen wat er aangeboden wordt


kortom : voor mij maakte het de gesloten grenzen afgelopen maanden minder balen
Dag @tanne , heb je wat foto's toevallig? Enigszins wat ontmoedigd door je 'bebouwde' context beschrijving, waarvan ik zover mogelijk weg zoek. Oh ja, en niets langs een waterke? Mijn ideale vakantie: koud dompelbad in de beek, en nadien het slijk van tussen de tenen halen. ;-) Maar ik vrees dat ik dat dan wel op die vier Waalse adressen zal moeten zoeken! :)
 
ik zoek via google satellite meestal op of de plek genoeg 'te velde' is
in limburg vond ik de adressen meestal het rustigst gelegen

en ja, je staat bij een bedrijf hé,
niet ergens 'wild' in een bos

hoedanook,
ik zit zelden bij de camper,
ga overdag wandelen
dus al best tevreden met 'weids uitzicht' via de schuifdeur
+ de lukse van open hefdak ipv beneden slapen omdat ik ergens stealth sta in vlaanderen

en al dikwijls gehoord dat bij drogere ondergrond de locatie verder op het terrein is

iig geval rustiger dan de meeste ( gratis) camperplaatsen
 
@Auberg-ine: camperplek Broeltorens aan de Leie n Kortrijk is leuk voor city trip - helaas duidelijk bebouwde omgeving en vermoedelijk minder kans op moddertenen :) .
 
...gewoon, tussen de appels gaan staan in de buurt van Sint Truiden. Echt appelmoes gemaakt, met bloedworst.

Sint Truiden.jpg

(appels had ik dan wel 'gepland' ;-))
 
Last edited:
Last edited:
kijk eens op deze site ( is zoals france passion , net gestart in vlaanderen, wallonie komt er deze winter bij )
Vorig jaar was ik aan het twijfelen, maar nu toch lid geworden. Leuke lijst (geheim op straffe van vervolging :) ); half mei wellicht mogelijkheid om even op stap te gaan, zullen dan wat uittesten!
 
Back
Top