Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Nieuwe Cali inschrijven in Belgie als camper

Laat zeker iets weten als dit lukt, ben zelf helaas van een kale reis teruggekomen.

DIV bellen zoals @BrugseB hier aanhaalt meermaals geprobeerd (om verschillende personen te spreken) alsook langsgaan op 2 verschillende DIV satelliet kantoren in de zoektocht naar een bereidwillige medewerker, het is mij niet gelukt.

DIV wil niets wijzigen omdat er op het gelijkvormigheidsattest als voertuigtype M1 staat met als aard van het voertuig SA (Kampeerwagen) en koetswerktype AF (voertuig meerdere doeleinden) en dat papier is heilig...
DIV kan inderdaad niets doen, want zij gebruiken zoals gezegd de database van FOD MOW. Het is die klachtendienst die je te pakken moet krijgen :)
 
DIV kan inderdaad niets doen, want zij gebruiken zoals gezegd de database van FOD MOW. Het is die klachtendienst die je te pakken moet krijgen :)
en heb je nu SA op je inschrijvingsbewijs gekregen of blijft het AF?
 
en heb je nu SA op je inschrijvingsbewijs gekregen of blijft het AF?
Er stond al altijd SA op mijn inschrijvingsbewijs; maar in de databank van de overheid staan ook andere codes bijv. rond koetswerktype. Daar stond ergens AF. Vorig jaar is er dan een fout gemaakt bij de overdracht van die data naar de Vlaamse Belastingsdienst.... Dat is allemaal netjes rechtgezet, met resultaat dat ik gewoon weer mijn 138 euro (of zoiets) wegentaks betaal. Ik kreeg daarover een lange brief met uitgebreide toelichting. Maar mijn probleem lag dus louter op vlak van wegentaks!!! Is dus iets helemaal anders dan een voertuig invoeren en problemen hebben om ze als SA camper in te schrijven, zonder individuele homologatiekeuring.
 
Ik heb in februari een nieuwe california gekocht (met homologatie als camper) met op de aanvraag tot inschrijving SA onder puntje J2.
Echter is op mijn inschrijvingsbewijs is AF afgedrukt (blijkbaar omdat die zo ge pre-registreerd werd bij d'ieteren) op mijn COC staat zowel AF voor code of bodywork (punt 38) als SA voor bijzondere doeleinden (punt 51).
In eerste instantie kreeg ik een rekening van een 5700,- van de BIV maar deze is na heel wat heen en weer gebel rechtgezet en betaal ik gewoon de 138,- wegentax en geen BIV.
Maar ik wil uiteraard dat ook op mijn inschrijvingsbewijs de code AF verandert in SA om elke vorm van ellende en gedoe in de toekomst te vermijden. Maar d'ieteren beweert dat dit correct is en bij DIV beweren ze ook dat dit correct is.
Maar van elke california die ik ken of zo kan zien staat onder punt J2 op het inschrijvingsbewijs de code SA...
Ook via de dienst geschillen MOW geprobeerd maar ook daar beweren ze dat de AF op mijn inschrijvingsbewijs correct is.
Mijn verzekeringsagent heeft na talloze mails met DIV bereikt dat ik zogezegd naar de keuring moet gaan om een nieuwe aanvraag tot inschrijving te verkrijgen (waar dan net zoals de originele SA staat onder punt J2) en met deze aanvraag en mijn origineel inschrijvingsbewijs en mijn COC (best persoonlijk) naar DIV rijdt om dit in orde te laten brengen...
 
Ik heb in februari een nieuwe california gekocht (met homologatie als camper) met op de aanvraag tot inschrijving SA onder puntje J2.
Controleer wel even of de code op jouw COC SA is, en niet AF; in Duitsland worden namelijk véél Cali's als AF geleverd vanaf fabriek. Dan is het aan D"Ieteren of aan jou als individu om dat anders ingeschreven te krijgen. Weet dat die laatste route best wel een inspanning vraagt! Zo heb ik na 3 jaar nog altijd niet verkregen dat de correcte EURO-code wordt vermeld... ondanks bevestiging van VW Duitsland dat het wel degelijk een EURO 3 is, en niet een EURO 1. Soit. Vandaag zal dat ook niks meer uitmaken voor LEZ :) . Succes en vooral: hou vol!
 
Controleer wel even of de code op jouw COC SA is, en niet AF; in Duitsland worden namelijk véél Cali's als AF geleverd vanaf fabriek. Dan is het aan D"Ieteren of aan jou als individu om dat anders ingeschreven te krijgen. Weet dat die laatste route best wel een inspanning vraagt! Zo heb ik na 3 jaar nog altijd niet verkregen dat de correcte EURO-code wordt vermeld... ondanks bevestiging van VW Duitsland dat het wel degelijk een EURO 3 is, en niet een EURO 1. Soit. Vandaag zal dat ook niks meer uitmaken voor LEZ :) . Succes en vooral: hou vol!
De mijne laat ik ook op EURO4 staan. Deeltjestest komt uit op rond de 11 miljoen!!.
Anders zit ik direct aan een nieuwe roetfilter.
Uitlaatbuis was na 2 jaar al zwart. Met een goeie roetfilter zou de uitlaat nu (14 jaar en 198000km verder) nog steeds blinken.
Een beetje te laat om onder garantie een nieuwe roetfilter te claimen zeker?
 
Op mijn COC staat zowel
-AF voor code of bodywork (punt 38)
als
-SA voor bijzondere doeleinden (punt 51)
 
Back
Top