Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

Er is helaas heel veel wisselende informatie te vinden over milieuzones en Euro 6d motoren. Als ik bijvoorbeeld Antwerpen als voorbeeld neem (de Belgen lopen wat verder voorop qua planning heb ik het idee) dan heb je vanaf 2025 een Euro 6 nodig en vanaf 2027 een Euro 6D en zoals ik het begrijp valt een 6D-temp niet in de 6D-categorie. Als meerdere steden dit zelfde beleid volgen verwacht ik dat 6d-temp voertuigen sneller afschrijven.

Maar weet iemand of bovenstaande inderdaad klopt? Wordt een 6d-temp niet als 6d gezien? Er is heel veel onduidelijkheid op dat gebied helaas.
 
Euro6d-temp en Euro6d zijn niet hetzelfde. In het voorbeeld van Antwerpen: met een 6d-temp moet je in antwerpen vanaf 1/9/2027 betalen om nog toegang tot LEZ te behouden. Geen idee wat de kost zou zijn op dag/week/jaarbasis.

Met 6d is er onbeperkte toegang tot een nader te bepalen datum na 31/12/2027.

Zelfde regels gelden ook in ander LEZ in Vlaanderen (bv Gent).
 
Euro6d-temp en Euro6d zijn niet hetzelfde. In het voorbeeld van Antwerpen: met een 6d-temp moet je in antwerpen vanaf 1/9/2027 betalen om nog toegang tot LEZ te behouden. Geen idee wat de kost zou zijn op dag/week/jaarbasis.

Met 6d is er onbeperkte toegang tot een nader te bepalen datum na 31/12/2027.

Zelfde regels gelden ook in ander LEZ in Vlaanderen (bv Gent).
Indeed, vandaar dat wij een nieuwe bestelden (en nog altijd op wachten) want het zal ook mijn dagelijks voertuig zijn + was ook nog eens goedkoper dan een jonge occasie. Nu, ik begrijp dat voor sommige de wachttijden niet te overbruggen zijn en direct op reis willen met een california (en gelijk hebben ze want het is zalig). Wij hebben een wat ‘makkelijkere’ wachttijd want we hebben nog onze oude T4 Westfalia californiabusje. Toch begint het lang te duren… ik probeer er niet teveel aan te denken en we sparen gewoon verder maar kom zeg, nu is onze coast zelfs al niet meer terug te vinden op MyVolkswagen :rolleyes:
 
Euro6d-temp en Euro6d zijn niet hetzelfde. In het voorbeeld van Antwerpen: met een 6d-temp moet je in antwerpen vanaf 1/9/2027 betalen om nog toegang tot LEZ te behouden. Geen idee wat de kost zou zijn op dag/week/jaarbasis.

Met 6d is er onbeperkte toegang tot een nader te bepalen datum na 31/12/2027.

Zelfde regels gelden ook in ander LEZ in Vlaanderen (bv Gent).
Ik heb ergens gelezen dat geheel Wallonië incl. de autosnelwegen LEZ zouden worden van 2027/2028? Is daar al wat meer over bekend?
 
Maar kom zeg, nu is onze coast zelfs al niet meer terug te vinden op MyVolkswagen :rolleyes:
Ik zag laatst dat de Coast zelfs niet meer in de belgische configurator staat… Hopelijk produceren ze nog wel de eerder bestelde Coasts.
 
Ik heb ergens gelezen dat geheel Wallonië incl. de autosnelwegen LEZ zouden worden van 2027/2028? Is daar al wat meer over bekend?
Dat had ik eigenlijk gemist.
LEZ in Wallonië gaat in vanaf 1/1/2023, maar in het begin vooral impact op de oudere wagens (van vóór 1996). Daarna steeds strenger, oa:
- vanaf 1/1/2028 geen euro5 diesels meer
- vanaf 1/1/2030 ook geen euro6 diesels meer toegelaten.
Opmerking: volgens de site van de overheid worden euro6d en 6d-temp bij die laatse verstrenging niet geviseerd.

Bron: www.wallonie.be/fr/actualites/interdiction-progressive-du-diesel-un-site-pour-sinformer
 
Ik zag laatst dat de Coast zelfs niet meer in de belgische configurator staat… Hopelijk produceren ze nog wel de eerder bestelde Coasts.
Amaai, even gekeken en inderdaad, waarschijnlijk een update die eraan zit te komen of zoiets of... hij is tijdelijk weg van het programma. Ik vermoed dat hier ook meer coasts werden besteld dan oceans en misschien heeft het daar iets mee te maken; even geen bestellingen meer van de best seller. Uiteraard weet ik dit niet zeker en is dit gewoon een vermoeden; ik kan dus volledig de bal misslaan.
Op Volkswagen.de is hij ook verdwenen, op volkswagen.uk en volkswagen.nl wel nog; bij de Nederlanders zelfs als 'Coast 20 Edition'.
Mochten ze de bestelde coasts niet meer produceren... zal onze spaarboek vol staan hé ;)
De onze is eind augustus besteld (2020...) en opnieuw besteld eind april 2021. Toen ik hem nog terug vond op Myvolkswagen, was de geschatte productiedatum 6 april 2022. Nu dus al ruim een week niet meer terug te vinden.
 
Last edited:
Op Volkswagen.de is hij ook verdwenen, op volkswagen.uk en volkswagen.nl wel nog; bij de Nederlanders zelfs als 'Coast 20 Edition'.
De 20 Edition is niets anders dan een PON uitvoering met een aantal opties als standaard en 4 jaar garantie en onderhoud. Ter ere van 20jarig bestaan Campercentrum Amersfoort en dus ook alleen in Amersfoort te bestellen.
 
Ik lees hier over lange levertijden maar bij Campercentrum in Amersfoort en MyCalifornia in Naarden zie ik toch wel een aantal goed uitgeruste modellen staan die nog voor het voorjaar leverbaar zouden moeten zijn.
 
.Op Volkswagen.de is hij ook verdwenen, op volkswagen.uk en volkswagen.nl wel nog; bij de Nederlanders zelfs als 'Coast 20 Edition'.
Net even gaan kijken op website van VW in frankrijk en spanje. Ook daar geen Coasts meer te vinden. Zou het tijdelijk zijn, of heeft VW in stilte een modelreeks herziening doorgevoerd? Ben wel benieuwd naar de reden (die we waarschijnlijk nooit zullen kennen).
 
De 20 Edition is niets anders dan een PON uitvoering met een aantal opties als standaard en 4 jaar garantie en onderhoud. Ter ere van 20jarig bestaan Campercentrum Amersfoort en dus ook alleen in Amersfoort te bestellen.
Merci, ik had zo een vermoeden. Enkel in één motor- en versnellingsbak uitvoering zag ik. Ik wilde eigenlijk gewoon aantonen dat de coast bij jullie nog op de site staat én zelfs nog een 20 edition uitvoering ook.
Groeten
 
Last edited:
Ik lees hier over lange levertijden maar bij Campercentrum in Amersfoort en MyCalifornia in Naarden zie ik toch wel een aantal goed uitgeruste modellen staan die nog voor het voorjaar leverbaar zouden moeten zijn.
Tuurlijk, kan zeker: dit zijn voertuigen die even geleden door hen besteld zijn ;) Korte levertijden zijn er momenteel niet hoor, het is geen fictie.
Groeten
 
Last edited:
Net even gaan kijken op website van VW in frankrijk en spanje. Ook daar geen Coasts meer te vinden. Zou het tijdelijk zijn, of heeft VW in stilte een modelreeks herziening doorgevoerd? Ben wel benieuwd naar de reden (die we waarschijnlijk nooit zullen kennen).
Misschien toch iets aan de hand? Ik weet het niet. Wilde andere volkswagensites ook bekijken maar had geen tijd meer: was op het werk ;)
Zal inderdaad tijdelijk zijn wegens update site of zo of zoals je aangeeft, misschien een herziening. Wegens te groot succes van de coast en daarmee teveel bestellingen? Even een adempauze inbouwen? Een california verkoop praktisch zichzelf dus verkoop hebben ze sowieso, wie zal het zeggen…
 
Last edited:
Amaai, even gekeken en inderdaad, waarschijnlijk een update die eraan zit te komen of zoiets of... hij is tijdelijk weg van het programma. Ik vermoed dat hier ook meer coasts werden besteld dan oceans en misschien heeft het daar iets mee te maken; even geen bestellingen meer van de best seller. Uiteraard weet ik dit niet zeker en is dit gewoon een vermoeden; ik kan dus volledig de bal misslaan.
Op Volkswagen.de is hij ook verdwenen, op volkswagen.uk en volkswagen.nl wel nog; bij de Nederlanders zelfs als 'Coast 20 Edition'.
Mochten ze de bestelde coasts niet meer produceren... zal onze spaarboek vol staan hé ;)
De onze is eind augustus besteld (2020...) en opnieuw besteld eind april 2021. Toen ik hem nog terug vond op Myvolkswagen, was de geschatte productiedatum 6 april 2022. Nu dus al ruim een week niet meer terug te vinden.
Besteld eind augustus 2020 en opnieuw besteld eind april 2021 ? Hoe bedoel je? Extra opties toegevoegd?
Wij hebben die van ons (Ocean) besteld midden april 2021 en geen login of referentie gekregen van MyVolkswagen :-( Volgens de garage niet mogelijk... Mijn Arteon-lease zie ik wel staan. Hebben dus totaal geen idee wanneer we hem kunnen verwachten. Begin november eens gebeld naar de garage, ze waren toch nog aan het wachten op voorziene leveringen van juni...
 
Besteld eind augustus 2020 en opnieuw besteld eind april 2021 ? Hoe bedoel je? Extra opties toegevoegd?
Wij hebben die van ons (Ocean) besteld midden april 2021 en geen login of referentie gekregen van MyVolkswagen :-( Volgens de garage niet mogelijk... Mijn Arteon-lease zie ik wel staan. Hebben dus totaal geen idee wanneer we hem kunnen verwachten. Begin november eens gebeld naar de garage, ze waren toch nog aan het wachten op voorziene leveringen van juni...
Inderdaad, besteld eind augustus 2020, geleverd in maart 2021 (sneller dan de vooropgestelde 9 maanden) maar… in het verkeerde kleur (mooi cherry red maar had ene in ascot grey besteld en die twee kleuren liggen redelijk ver uiteen/ heel verhaal, je kunt op de site er een topic van terug vinden, leuk lezen :)). Nieuwe besteld en daarvan werd de productiedatum al 4-5 tal keren verlengd tot in april 2022. Nu niets meer terug te vinden en dealer weet het ook niet meer. Zal mij op de hoogte houden.
Het wordt wat zotjes, vind ik. Opvallend: de elektrische ID.3 e.d. zie je al rijden & de coast is in enkele landen momenteel niet meer te bestellen, ik vermoed dat Volkswagen even voorrang geeft aan andere modellen/ andere prioriteiten stelt. Misschien ontvangen we wel nooit onze nieuwe coast :eek: ;)
 
Ik lees hier over lange levertijden maar bij Campercentrum in Amersfoort en MyCalifornia in Naarden zie ik toch wel een aantal goed uitgeruste modellen staan die nog voor het voorjaar leverbaar zouden moeten zijn.
En ga zeker eens kijken bij Scharphof! Daar komt de onze vandaan; in ons geval ruim 10% goedkoper dan Amersfoort
 
En ga zeker eens kijken bij Scharphof! Daar komt de onze vandaan; in ons geval ruim 10% goedkoper dan Amersfoort
Scharphof, MyCalifornia en Campercentrum heb ik op het vizier inderdaad. Als iemand nog meer goede tips heeft voor jong gebruikte of (bijna) nieuwe California's hou ik me aanbevolen.
 
Tja, komt ervan als je zo lyrisch blijft doen over die goeie ouwe T4 :veryfunny :veryfunny :veryfunny
Ja, ze gaan dat gelezen hebben hé bij Volkswagen ;)
Al best dat ik de nieuwe niet nodig heb.
 
Scharphof, MyCalifornia en Campercentrum heb ik op het vizier inderdaad. Als iemand nog meer goede tips heeft voor jong gebruikte of (bijna) nieuwe California's hou ik me aanbevolen.
@Peter84 : er staat/stond een IndiumGrey Ocean op MP. Bij een 'makelaar'. Van dit jaar en 7000km gelopen.
Soms heeft Josh Schippers (Dalfsen) ook een jong gebruikte T6.1 staan.
 
Inderdaad, besteld eind augustus 2020, geleverd in maart 2021 (sneller dan de vooropgestelde 9 maanden) maar… in het verkeerde kleur (mooi cherry red maar had ene in ascot grey besteld en die twee kleuren liggen redelijk ver uiteen/ heel verhaal, je kunt op de site er een topic van terug vinden, leuk lezen :)). Nieuwe besteld en daarvan werd de productiedatum al 4-5 tal keren verlengd tot in april 2022. Nu niets meer terug te vinden en dealer weet het ook niet meer. Zal mij op de hoogte houden.
Het wordt wat zotjes, vind ik. Opvallend: de elektrische ID.3 e.d. zie je al rijden & de coast is in enkele landen momenteel niet meer te bestellen, ik vermoed dat Volkswagen even voorrang geeft aan andere modellen/ andere prioriteiten stelt. Misschien ontvangen we wel nooit onze nieuwe coast :eek: ;)
hoe het met de Coast zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat de ID modellen niet in Hannover gebouwd worden, dus dat zal geen invloed hebben.
 
hoe het met de Coast zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat de ID modellen niet in Hannover gebouwd worden, dus dat zal geen invloed hebben.
Tja, dat weet ik ook hoor (of bedoelde je het als een grap? :Grin). Het gaat hem om de prioriteiten die ze bij Volkswagen (waarschijnlijk/volgens mij) stellen en bij Volkswagen geven ze nu -waarschijnlijk/volgens mij- voorrang aan de elektrificatie van hun modellen met als gevolg dat ze hun grondstoffen niet inzetten voor andere modellen. Ze zijn ook volop bezig met de samenwerking met ford en de nieuwe modellen (amarok en later de echte opvolger van de Transporter) en dit alles zorgt er misschien voor dat velen kunnen -blijven- wachten op hun california. Oja en laat ons die pandemie niet vergeten met alle gevolgen van dien.
Nog een klein detail: de ID Buzz wordt over een niet onaanzienlijke tijd geproduceerd in Hannover… en de T6.1 ook. De nieuwe transporter zal in Turkije (ford fabriek) geproduceerd worden en inderdaad, dat is niet de coast maar stel nu eens voor dat het allemaal met elkaar te maken heeft zeg ;)
Ook zou er gedacht worden aan een andere of extra fabriek waar de volgende 'transporter' california zal gemaakt worden, dan kunnen ze misschien eindelijk om met de productiecapaciteit voor hun best seller!
 
Last edited:
Tja, dat weet ik ook hoor (of bedoelde je het als een grap? :Grin). Het gaat hem om de prioriteiten die ze bij Volkswagen (waarschijnlijk/volgens mij) stellen en bij Volkswagen geven ze nu -waarschijnlijk/volgens mij- voorrang aan de elektrificatie van hun modellen met als gevolg dat ze hun grondstoffen niet inzetten voor andere modellen. Ze zijn ook volop bezig met de samenwerking met ford en de nieuwe modellen (amarok en later de echte opvolger van de Transporter) en dit alles zorgt er misschien voor dat velen kunnen -blijven- wachten op hun california. Oja en laat ons die pandemie niet vergeten met alle gevolgen van dien.
Nog een klein detail: de ID Buzz wordt over een niet onaanzienlijke tijd geproduceerd in Hannover… en de T6.1 ook. De nieuwe transporter zal in Turkije (ford fabriek) geproduceerd worden en inderdaad, dat is niet de coast maar stel nu eens voor dat het allemaal met elkaar te maken heeft zeg ;)
Ook zou er gedacht worden aan een andere of extra fabriek waar de volgende 'transporter' california zal gemaakt worden, dan kunnen ze misschien eindelijk om met de productiecapaciteit voor hun best seller!
Eens! Het meest verrassende nieuws zou een ID Buzz in Camper configuratie zijn (beetje ruimte wil ik wel inleveren ).
'"Grondstoffen" (chips!) en de wereldwijde logistiek (ships!) zijn het grootste probleem volgens mij
 
Eens! Het meest verrassende nieuws zou een ID Buzz in Camper configuratie zijn (beetje ruimte wil ik wel inleveren ).
'"Grondstoffen" (chips!) en de wereldwijde logistiek (ships!) zijn het grootste probleem volgens mij
Zeker. Een ID BuZz als ‘california’ zou ik zeker van naderbij bekijken maar ben ook benieuwd naar de nieuwe Transporter waaruit de nieuwe california zal voortvloeien.
 
Last edited:
Weet iemand of er nog wat onderhandelingsruimte zit bij een (bijna) nieuwe California van Campercentrum, Mycalifornia, Scharphof etc.?
 
Back
Top