Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

Hi iedereen,

Waarom zouden Belgen op mycalifornia.nl bestellen in plaats van bij een vw dealer in België ? De prijzen zijn veel hoger zie ik en meestal hebben de wagens al wat kilometers..
Ik vermoed dat mensen gewoon op zoek zijn naar een manier om een Cali te bemachtigen op een "aanvaardbaar" korte termijn? Dan ga je sowieso ook kijken naar de gewone 2de handsmarkt, waar je je eigen cali na een paar jaar kwijt kan tegen originele aankoopprijs. Vraag en aanbod... De huidige camper gekte is volgens mij niet realistisch, ik gok dat er over 2 jaar een bloeiend aanbod komt met jonge 2de hands, van mensen die beseffen dat een camper geen hotel is :veryfunny:happy
 
Ik vermoed dat mensen gewoon op zoek zijn naar een manier om een Cali te bemachtigen op een "aanvaardbaar" korte termijn? Dan ga je sowieso ook kijken naar de gewone 2de handsmarkt, waar je je eigen cali na een paar jaar kwijt kan tegen originele aankoopprijs. Vraag en aanbod... De huidige camper gekte is volgens mij niet realistisch, ik gok dat er over 2 jaar een bloeiend aanbod komt met jonge 2de hands, van mensen die beseffen dat een camper geen hotel is :veryfunny:happy
Ik ben het met je eens! na deze situatie gaan mensen weer verder de wereld in en komen de Cali's weer beschikbaar.
Helaas is de 2e hands markt dusdanog overspannen dat wij besloten hebben een nieuwe aan te schaffen. Tijdens onze zoektoch in B en NL liepen wij tegen een aanbieding aan. Wij hebben het geluk een 'voorbestelde' Cali te kunnen kopen die nog niet op de markt aangeboden was. Juiste plek, juiste tijd gevalletje..
ik heb offertes liggen van een Belgische VW-dealer die aangeeft in januari 2022 weer een aantal auto's binnen te krijgen. Die zijn in 2020 al besteld, dus de levering in januari kan zomaar eens kloppen.
 
Wij hebben het geluk een 'voorbestelde' Cali te kunnen kopen die nog niet op de markt aangeboden was. Juiste plek, juiste tijd gevalletje..
Levering overigens komende weken. Hij is al op transport ne we hebben al een chassisnummer. De oorspronkelijk besteldatum is 11 maanden geleden.
 
Levering overigens komende weken. Hij is al op transport ne we hebben al een chassisnummer. De oorspronkelijk besteldatum is 11 maanden geleden.
Ook wij bestelden een ‘voorbestelde’ met het idee dat we dan deze zomer en nazomer nog konden genieten van de bus (zou begin juni komen). Helaas vorige week weer een brief gekregen; Levertijd nog steeds onbekend en niet te achterhalen. Nou ja…
 
Ook wij bestelden een ‘voorbestelde’ met het idee dat we dan deze zomer en nazomer nog konden genieten van de bus (zou begin juni komen). Helaas vorige week weer een brief gekregen; Levertijd nog steeds onbekend en niet te achterhalen. Nou ja…
Bij wie hebben jullie hem besteld? Ook bij mycalifornia.nl, of ergens anders?
 
Ook wij bestelden een ‘voorbestelde’ met het idee dat we dan deze zomer en nazomer nog konden genieten van de bus (zou begin juni komen). Helaas vorige week weer een brief gekregen; Levertijd nog steeds onbekend en niet te achterhalen. Nou ja…
Balen zeg! Hoe lang wachten jullie nu al dan? In Amersfoort beweren ze nog steeds nu bestellen, is maart/april 2022 rijden...
 
Hallo Allemaal,
Hier in Zwitserland is het "zelfde laken een pak": In Mei '21 hebben we een Coast (150 pk/DSG) besteld, met een voorlopige "Lieferzeit" van 6 - 8 maanden, maar ik verwacht dat dat wel wat langer zal worden. Als ik hem in Mei volgende jaar in ontvangst kan nemen knijp ik mijn handen toe...
Sterkte iedereen !
Yeah, I think that's pretty realistic. According to my dealer, deliveries could start picking up from the 4th quarter due to new semi-conductor capacity coming online. Fingers crossed
 
Balen zeg! Hoe lang wachten jullie nu al dan? In Amersfoort beweren ze nog steeds nu bestellen, is maart/april 2022 rijden...
Het zou me niet verbazen als Camper Centrum Amersfoort inderdaad zo’n toezegging kan waarmaken. Ik vermoedt dat ze wellicht enkele “productie-slots” hebben openstaan. Camper Centrum Amersfoort is voortgekomen uit Autopon, en heeft denk ik nog steeds korte lijntjes met Pon, Leusden en VWN, Hannover…
 
Het zou me niet verbazen als Camper Centrum Amersfoort inderdaad zo’n toezegging kan waarmaken. Ik vermoedt dat ze wellicht enkele “productie-slots” hebben openstaan. Camper Centrum Amersfoort is voortgekomen uit Autopon, en heeft denk ik nog steeds korte lijntjes met Pon, Leusden en VWN, Hannover…
Ha, wist niet dat CCA voortkwam uit Autopon. Mooie ketting: Ben Pon sr schets de T1, sticht Autopon, jr CCAmersfoort, gaat dan naar California ( wijn maken), en wij dus nu naar Amersfoort ( California's halen).
 
Onze Coast komt ook uit Amersfoort, waarbij wij onze wensenlijst aanpasten aan de laatste camper die zij zelf nog hadden besteld. Gelukkig voor ons konden een paar aanpassingen (andere daktent, trekhaak en banden) nog ter plekke worden aangepast door CCA worden aangebracht. Met als spectaculair gevolg: besteld 10 juni, levering 22 juli. Maar we hoorden toen wel dat de voorlaatste camper was die hier dit jaar werd uitgeleverd.
 
Lekker is dat. Jullie hebben die van ons gekregen!
 
Onze Coast komt ook uit Amersfoort, waarbij wij onze wensenlijst aanpasten aan de laatste camper die zij zelf nog hadden besteld. Gelukkig voor ons konden een paar aanpassingen (andere daktent, trekhaak en banden) nog ter plekke worden aangepast door CCA worden aangebracht. Met als spectaculair gevolg: besteld 10 juni, levering 22 juli. Maar we hoorden toen wel dat de voorlaatste camper was die hier dit jaar werd uitgeleverd.
Dat is bizar snel. Die aanpassingen kunnen ze wellicht gewoon in Amersfoort uitvoeren. Dat hoeft niet perse in de fabriek. Een andere motor oid wordt lastiger.
Ze hadden in juli op hun website een aantal in oktober te verwachten Ocean's staan, maar eenmaal in onderhandeling bleek dat toch anders te zijn. Er zou dan een nieuwe samengesteld worden die in voorjaar 22 geleverd zou worden. Uiteindelijk kwamen we niet uit de onderhandeling en zijn we verder gaan zoeken.
 
Ik heb hier in België een optie op een Ocean 4motion stockwagen. Volgende week hopelijk tekenen :)
 
Ik heb ook een optie op een Ocean 4Motion stockwagen in België... Nu ja, een Ocean die besteld is/was als stockwagen/toonzaalmodel. Wanneer deze toekomt heeft de garage maar het raden naar.
De laatst gecommuniceerde datum van VW uit was 27/02/2021, en die staat nu nog steeds zichtbaar in het bestelsysteem van VW.
Meer info kan/wil de garage niet geven. (ik vermoed "kan", niet "wil".)
 
Ik heb ook een optie op een Ocean 4Motion stockwagen in België... Nu ja, een Ocean die besteld is/was als stockwagen/toonzaalmodel. Wanneer deze toekomt heeft de garage maar het raden naar.
De laatst gecommuniceerde datum van VW uit was 27/02/2021, en die staat nu nog steeds zichtbaar in het bestelsysteem van VW.
Meer info kan/wil de garage niet geven. (ik vermoed "kan", niet "wil".)
Oei, niet leuk. Die waar ik een optie op heb, was er effectief al.
 
Ik hoor steeds meer de lange wachttijd van de 204pk én 4motion :(
 
Van Martijn (MyCalifornia) na navraag bij fabriek weer een nieuwe levertijd doorgekregen. Verwachting nu is april 2022 :(. Terwijl de oorspronkelijke levering in feb 2021 zou zijn. Ik ben benieuwd of we in de zomer 2022 er mee op vakantie kunnen. Aangezien het een 204pk 4motion met bijna alle toets en bellen is, verwacht ik wel dat deze door de tekorten het lastigst is om helemaal af te bouwen.

1 pluspunt is dat hij tot nu toe aangeeft dat de inruilwaarde van mijn huidige auto blijft zoals afgesproken.
 
1 pluspunt is dat hij tot nu toe aangeeft dat de inruilwaarde van mijn huidige auto blijft zoals afgesproken.
Wow, dat is ferm van hem. Das niet overal zo hoor.
Bij ons: Coast, 150 pk, dsg en niet volgehangen met toeters en bellen: besteld eind augustus 2020; geleverd in maart 2021 in een ander kleur en direct een reeds bestelde california van de dealer laten aanpassen naar onze wensen (ook kleur!): geschatte levering eind februari 2022. We wachten en zien wel. Ergens wordt het wel absurd hoe lang het duurt.
Wegens de te hoge, gekke tweedehands prijzen voor een recente t6 california coast/ocean (ook toen al in 2020) ben Ik nog steeds content dat we voor een nieuwe kozen.
Groeten
 
Van Martijn (MyCalifornia) na navraag bij fabriek weer een nieuwe levertijd doorgekregen. Verwachting nu is april 2022 :(.

1 pluspunt is dat hij tot nu toe aangeeft dat de inruilwaarde van mijn huidige auto blijft zoals afgesproken.
Op het Duitse forum heb ik ergens gelezen dat er meer onderdelen binnenkomen in Q3 en Q4 van dit jaar en dat de productie omhoog gaat van 100 naar 130 per dag. Laten we het hopen!

Wel fijn van die inruilwaarde, al zijn de 2e hands prijzen ook niet gedaald de afgelopen maanden dus minder risico voor de ondernemer... De prijzen van de nieuwe overigens ook niet! Jullie hadden vorig jaar besteld? Dan zijn de prijzen afgelopen januari, juli en komende januari gestegen. Al snel een paar 1000 meer..
 
Op het Duitse forum heb ik ergens gelezen dat er meer onderdelen binnenkomen in Q3 en Q4 van dit jaar en dat de productie omhoog gaat van 100 naar 130 per dag. Laten we het hopen!

Wel fijn van die inruilwaarde, al zijn de 2e hands prijzen ook niet gedaald de afgelopen maanden dus minder risico voor de ondernemer... De prijzen van de nieuwe overigens ook niet! Jullie hadden vorig jaar besteld? Dan zijn de prijzen afgelopen januari, juli en komende januari gestegen. Al snel een paar 1000 meer..
Vandaar dat we ook geduldig blijven wachten op de levering. Eens wordt hij geleverd. En ik heb goede hoop dat de nieuwe planning van april ook gehaald gaat worden, mits er geen nieuwe variant van Covid-19 roet in het eten gooit.

Volgend jaar niet meer kou leiden in ons tentje, maar heerlijk de (stand)kachel aanzetten als het koud is.
 
Back
Top