Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

• Next Club Meet:
    Slimbridge in Gloucestershire on 17th-19th May (last few pitches remaining) More Details Here

Denmark

1whitesamurai

1whitesamurai

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der er med i klubben, samt vi kunne udveksle infos om gode pladser mm.

S

Skytten17

Vehicle
T6 Cali On Order
Vi er mindst to ;-)
Jeg er ikke super aktiv endnu - vi venter stadig på at få leveret vores bil. Har dog haft MB Marco Polo siden 2007.
/Morten

1whitesamurai

1whitesamurai

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Hey

Interressany ! Hvorfor går du væk fra MP ?
Jeg går og overvejer at gøre det modsatte pga Benz nye dieselmotor, men det ville være rart at høre dine synspunkter.

S

Skytten17

Vehicle
T6 Cali On Order
Vi har også tænkt en del over det - og var meget i tvivl.
Primært 4 årsager:
  1. Vi har haft en del problemer med rust - men det skulle vistnok være blevet bedre
  2. For mange - ret dyre - reparationer
  3. VW sælger flere biler i DK - større community - vi har følt os lidt alene mht. udveksling af erfaringer
  4. Da vi ville have info om den nye MP kunne Mercedes Herlev ikke svare på noget som helst - ikke engang give en pris. På trods af aftale, vendte de aldrig tilbage. Jeg er muligvis blevet tøsefornærmet - men det har spillet en rolle.
Men...
Det ER en superfed bil - selv vore gamle kører rigtigt godt.
Indretningen i MP er vel egentlig lidt federe - og man kan få mere ekstraudstyr - lane assist, keylessGo, 360 cam ... det ville jeg godt have haft i Cali'en

Og....
Hvorfor skal jeg have håndbremse fra 1972 i en bil fra 2019 - da specielt når den forhindrer sædet i at roterer.
Hvorfor er der ikke split bagsæde? Det har vi haft meget gælde af i MP'en.

/Morten

1whitesamurai

1whitesamurai

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Jeg har kun kørt min T5 2013 om sommeren, men, ingen rust og ingen reparationer, på nær et punkteret dæk ( husk at bestille et reservehjul)
Du får helt sikkert en kvalitets bil !

Når jeg er i DK er jeg mest baseret i Frederikshavn og der har den store VW Uggeehøj heller ingen forstand eller erfaring med en California desværre.

Når jeg kigger på VWs køkken, så er der ingen ændringer fra min til den sidst nye model, så det vil gøre lidt ondt at bestille, samt MPs køkken og førerkabine er meget mere nyt og moderne, så man føler man får en “ny” bil...... samt de ting du selv nævnte.
Ikke ret mange mænd forstår mig da bilen faktisk skal erstatte en Cayenne Turbo, men med den frihed jeg oplever med Cali’en i Danmark så vil jeg også opleve det her i Japan hvor jeg bor fast.
Derfor er det selvfølge også rart at MP’en er mere luxus da den skal bruges som “bil” til hverdag.
Camping bord og stole er tilgengæld +++bedre i VWen

Nå, men de rust problemer skal jeg da vidst søge lidt på og hvilke store reparationer har du erfaret ?
Her i JP kan man ikke købe en Cali ved en VW forhandler, det er en aftale mellem Toyota og VW om ikke at sælge deres varevogne i div. lande, men MO kan købes hos Benz JP
Jeg er lidt bekymret ved at bestille en VW hos en lille forhandler som parallelmporterer , mange ting kan gå galt.
Vi tager til Dusseldorf camping show til september før vi beslutter os. Er bare bange for at vi er mere forvirret når vi tager derfra ha ha specielt pga alt det snak om diesel osv.

iballan

iballan

Vehicle
T6 Coast 150
Jeg melder mig også under det danske flag. Vi har lige købt vores T6 Coast i januar 19. vi er en familie på to voksne og to børn (3 år og 5 år).

Vi har allerede sove i den 7 gange fordelt på 3 ture og den obligatoriske første nat i indkørslen.

Det er en lækker bil, men oplevelserne er endnu vigtigere :)

1whitesamurai

1whitesamurai

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Ok fedt nok, og tillykke med bilen !! Hvilke sider har du til markisen ?

1whitesamurai

1whitesamurai

Vehicle
T5 SE 180 4Motion
Ja det er ikke nemt at vælge, når der er så mange muligheder og hvis man kun kan vælge fra nettet uden at have set det "live"
Jeg tror at teltene fylder for meget når de er pakket ned og laver man bare et pitstop er det også rart med en side eller to til markisen til at få læ til kaffen.
Jeg misunder uk medlemmerne med de træf de holder, hvor de kan gå rundt og sparke dæk og få nye ideer og gode råd.
Hvis i ikke allerede har købt kan jeg anbefale den her https://vwcaliforniaclub.com/shop/product/vw-california-roof-bellows-bungee dog ingen grund til at bestille fra shoppen, bare køb en elastisk snor og bind en knude, men det virker rigtig godt når taget skal ned.
Solar panel fra Roger virker super og giver bare endnu mere frihed.

Kmann

Kmann

Iben & Henrik
VIP Member
Vehicle
T6 Ocean 102
Så bliver jeg osse nød til at hejse flaget. Har været på på dette forum siden 2015/15, haft og har enormt stor glæde af det og efterhånden fået skrevet et par indlæg kan jeg se :)

Jeg har arrangeret nogle ture og træf (som I måske ved) og det er altid en stor glæde at der kommer California entusiaster fra forskellige lande.

Our Partners