Vwcaliforniajapan
Lifetime VIP Member
Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der er med i klubben, samt vi kunne udveksle infos om gode pladser mm.
Tak. Det er dem her fra siden https://vwcaliforniaclub.com/shop/product/vw-california-awning-kit-camping-roomOk fedt nok, og tillykke med bilen !! Hvilke sider har du til markisen ?
Jamen hejsa
Er det ture i dk du arrangere ?
Bare nysgerrig ! Jeg fandt din bornholmer tur og det ser jo fint ud, desværre er det samtidig med Dusseldorf camper show og der skal jeg ned i år.Jeg laver træf i Danmark og ture til VW fabrikken i Tyskland. Hvorfor?
Hey, så er vi jo naboer ...jeg holder til i Frederikshavn det meste af sommerenHej endnu en dansker, men vi bor i Gøteborg. Har en t5 fra 2012. Har været på mange forskellige turer både i Norge og sydpå i Europa. Vi er 4, to børn på 7 og 9. Det bliver ofte weekend turer i Sverige.
Bare nysgerrig ! Jeg fandt din bornholmer tur og det ser jo fint ud, desværre er det samtidig med Dusseldorf camper show og der skal jeg ned i år.
Vi er mindst to ;-)
Jeg er ikke super aktiv endnu - vi venter stadig på at få leveret vores bil. Har dog haft MB Marco Polo siden 2007.
/Morten
Hej allesammen!
Jeg vil gerne sige, at jeg er med, men jeg venter stadigvæk for min nye Cali, der var bestilt i Nov '18.
Og har også brug for jeres indsat, da jeg har haft mange problemer med forhandleren. Nogle fakta:
- Cali'en bestilt 16 Nov 2018. 'Slutseddel' underskrevet af mig. Fik samme dag en 'Leveringbekræftelse' med leverings dato 13. Marts.
- Fik et opkald sidst i Feb. De siger at den var forsinket, ny levering 'sidst i april, men inden Påske'
- Nyt opkald i slutning af Marts. Nu siger de, at bilen vil gå i produktion i uge 21 (3. uge i Maj!) og levering ca. 3 uger efter. Det var FØRSTE gang, de bekræftede en produktionsdato. Som i tidligere gange, har de ingen info om, hvad er grunder for forsinkelse, samt tilbyder de slet ikke noget form af rabat/lånebil eller andet. Bare 'vi er ked af det'.
- Juni '19: Nu er Cali'en endelig hos forhandleren. De har sendt d. 11. juni en ny/opdateret 'Leveringbekræftelse' med dato 20. juni, og info om restbeløb, som jeg skal betale inden afhentning. Beløbet er det samme, som var aftalt og signeret i Nov '18.
- TRE DAGE SENERE ringer de igen. De siger at 'jeg lavede en fejl, da jeg regnede prisen' - de har tilføjet Coast campingindretning i stedet for Oceans - og, da prisforskellen er ca. 22000 kr. plus, 'jeg snakkede med min chef, og vi besluttede os, at vi betaler 50/50'. Så sender de en ny 'Slutseddel med rabat' (!!!!) hvor prisen er 11000 kr. dyrere.
Jeg vil meget gerne høre jeres mening. Jeg er ret chokeret. Også når jeg tænke, at den originale/'forkerte' pris betyder i praksis bare en 3,4% rabat over den ny/'ret' pris!
God weekend!!
Julio
Hvor er det dejligt du skal have en Cali, men det var dog en absurd trist process.
Det er fair i deler ekstraomkostningerne, men principielt har du fået en pris som er bindende. Det bør osse stå i kontrakten. Og det er heller ikke unormalt at man får en kompensation når ens bil bliver forsinket så meget som jeres.
Man skal ikke være kværulant og ting kan gå galt, vi er kun mennesker. Men omvendt skal der osse være rimelighed. Og man skal ikke finde sig i arrogance eller smartness fra en forhandler - uanset hvor populære de er. Det klæder ingen. Med gensidig respekt når man længst.
Sådan som du fremlægger historien, har du helt sikkert noget tilgode på den konto.
Hvor har du købt bilen?
PS: Er du medlem af de danske forum?
The VW California Club is the worlds largest resource for all owners and enthusiasts of VW California campervans.