Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Denmark

  • Thread starter Vwcaliforniajapan
  • Start date
Vwcaliforniajapan

Vwcaliforniajapan

Lifetime VIP Member
Messages
167
Location
Denmark/Japan
Vehicle
T6.1 Ocean 199 4Motion
Det kunne være interessant at se hvor mange danskere der er med i klubben, samt vi kunne udveksle infos om gode pladser mm.
 
Vi er mindst to ;-)
Jeg er ikke super aktiv endnu - vi venter stadig på at få leveret vores bil. Har dog haft MB Marco Polo siden 2007.
/Morten
 
Hey

Interressany ! Hvorfor går du væk fra MP ?
Jeg går og overvejer at gøre det modsatte pga Benz nye dieselmotor, men det ville være rart at høre dine synspunkter.
 
Vi har også tænkt en del over det - og var meget i tvivl.
Primært 4 årsager:
  1. Vi har haft en del problemer med rust - men det skulle vistnok være blevet bedre
  2. For mange - ret dyre - reparationer
  3. VW sælger flere biler i DK - større community - vi har følt os lidt alene mht. udveksling af erfaringer
  4. Da vi ville have info om den nye MP kunne Mercedes Herlev ikke svare på noget som helst - ikke engang give en pris. På trods af aftale, vendte de aldrig tilbage. Jeg er muligvis blevet tøsefornærmet - men det har spillet en rolle.

Men...
Det ER en superfed bil - selv vore gamle kører rigtigt godt.
Indretningen i MP er vel egentlig lidt federe - og man kan få mere ekstraudstyr - lane assist, keylessGo, 360 cam ... det ville jeg godt have haft i Cali'en

Og....
Hvorfor skal jeg have håndbremse fra 1972 i en bil fra 2019 - da specielt når den forhindrer sædet i at roterer.
Hvorfor er der ikke split bagsæde? Det har vi haft meget gælde af i MP'en.

/Morten
 
Jeg har kun kørt min T5 2013 om sommeren, men, ingen rust og ingen reparationer, på nær et punkteret dæk ( husk at bestille et reservehjul)
Du får helt sikkert en kvalitets bil !

Når jeg er i DK er jeg mest baseret i Frederikshavn og der har den store VW Uggeehøj heller ingen forstand eller erfaring med en California desværre.

Når jeg kigger på VWs køkken, så er der ingen ændringer fra min til den sidst nye model, så det vil gøre lidt ondt at bestille, samt MPs køkken og førerkabine er meget mere nyt og moderne, så man føler man får en “ny” bil...... samt de ting du selv nævnte.
Ikke ret mange mænd forstår mig da bilen faktisk skal erstatte en Cayenne Turbo, men med den frihed jeg oplever med Cali’en i Danmark så vil jeg også opleve det her i Japan hvor jeg bor fast.
Derfor er det selvfølge også rart at MP’en er mere luxus da den skal bruges som “bil” til hverdag.
Camping bord og stole er tilgengæld +++bedre i VWen

Nå, men de rust problemer skal jeg da vidst søge lidt på og hvilke store reparationer har du erfaret ?
Her i JP kan man ikke købe en Cali ved en VW forhandler, det er en aftale mellem Toyota og VW om ikke at sælge deres varevogne i div. lande, men MO kan købes hos Benz JP
Jeg er lidt bekymret ved at bestille en VW hos en lille forhandler som parallelmporterer , mange ting kan gå galt.
Vi tager til Dusseldorf camping show til september før vi beslutter os. Er bare bange for at vi er mere forvirret når vi tager derfra ha ha specielt pga alt det snak om diesel osv.
 
Jeg melder mig også under det danske flag. Vi har lige købt vores T6 Coast i januar 19. vi er en familie på to voksne og to børn (3 år og 5 år).

Vi har allerede sove i den 7 gange fordelt på 3 ture og den obligatoriske første nat i indkørslen.

Det er en lækker bil, men oplevelserne er endnu vigtigere :)
 
Ok fedt nok, og tillykke med bilen !! Hvilke sider har du til markisen ?
 
Ja det er ikke nemt at vælge, når der er så mange muligheder og hvis man kun kan vælge fra nettet uden at have set det "live"
Jeg tror at teltene fylder for meget når de er pakket ned og laver man bare et pitstop er det også rart med en side eller to til markisen til at få læ til kaffen.
Jeg misunder uk medlemmerne med de træf de holder, hvor de kan gå rundt og sparke dæk og få nye ideer og gode råd.
Hvis i ikke allerede har købt kan jeg anbefale den her https://vwcaliforniaclub.com/shop/product/vw-california-roof-bellows-bungee dog ingen grund til at bestille fra shoppen, bare køb en elastisk snor og bind en knude, men det virker rigtig godt når taget skal ned.
Solar panel fra Roger virker super og giver bare endnu mere frihed.
 
Så bliver jeg osse nød til at hejse flaget. Har været på på dette forum siden 2015/15, haft og har enormt stor glæde af det og efterhånden fået skrevet et par indlæg kan jeg se :)

Jeg har arrangeret nogle ture og træf (som I måske ved) og det er altid en stor glæde at der kommer California entusiaster fra forskellige lande.
 
Hej endnu en dansker, men vi bor i Gøteborg. Har en t5 fra 2012. Har været på mange forskellige turer både i Norge og sydpå i Europa. Vi er 4, to børn på 7 og 9. Det bliver ofte weekend turer i Sverige.
 
Jeg laver træf i Danmark og ture til VW fabrikken i Tyskland. Hvorfor?
Bare nysgerrig ! Jeg fandt din bornholmer tur og det ser jo fint ud, desværre er det samtidig med Dusseldorf camper show og der skal jeg ned i år.
 
Hej endnu en dansker, men vi bor i Gøteborg. Har en t5 fra 2012. Har været på mange forskellige turer både i Norge og sydpå i Europa. Vi er 4, to børn på 7 og 9. Det bliver ofte weekend turer i Sverige.
Hey, så er vi jo naboer ...jeg holder til i Frederikshavn det meste af sommeren
 
Bare nysgerrig ! Jeg fandt din bornholmer tur og det ser jo fint ud, desværre er det samtidig med Dusseldorf camper show og der skal jeg ned i år.

Aha … der var vi sidste år. Kæmpe setup - men du lærer mere om California ved at komme til træf på Bornholm. Her komme den nye Grand også med :)

 
Last edited:
JO … det er Bornholm i år :)
 
Hej allesammen!

Jeg vil gerne sige, at jeg er med, men jeg venter stadigvæk for min nye Cali, der var bestilt i Nov '18.
Og har også brug for jeres indsat, da jeg har haft mange problemer med forhandleren. Nogle fakta:
- Cali'en bestilt 16 Nov 2018. 'Slutseddel' underskrevet af mig. Fik samme dag en 'Leveringbekræftelse' med leverings dato 13. Marts.
- Fik et opkald sidst i Feb. De siger at den var forsinket, ny levering 'sidst i april, men inden Påske'
- Nyt opkald i slutning af Marts. Nu siger de, at bilen vil gå i produktion i uge 21 (3. uge i Maj!) og levering ca. 3 uger efter. Det var FØRSTE gang, de bekræftede en produktionsdato. Som i tidligere gange, har de ingen info om, hvad er grunder for forsinkelse, samt tilbyder de slet ikke noget form af rabat/lånebil eller andet. Bare 'vi er ked af det'.
- Juni '19: Nu er Cali'en endelig hos forhandleren. De har sendt d. 11. juni en ny/opdateret 'Leveringbekræftelse' med dato 20. juni, og info om restbeløb, som jeg skal betale inden afhentning. Beløbet er det samme, som var aftalt og signeret i Nov '18.
- TRE DAGE SENERE ringer de igen. De siger at 'jeg lavede en fejl, da jeg regnede prisen' - de har tilføjet Coast campingindretning i stedet for Oceans - og, da prisforskellen er ca. 22000 kr. plus, 'jeg snakkede med min chef, og vi besluttede os, at vi betaler 50/50'. Så sender de en ny 'Slutseddel med rabat' (!!!!) hvor prisen er 11000 kr. dyrere.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening. Jeg er ret chokeret. Også når jeg tænke, at den originale/'forkerte' pris betyder i praksis bare en 3,4% rabat over den ny/'ret' pris!

God weekend!!
Julio
 
Vi er mindst to ;-)
Jeg er ikke super aktiv endnu - vi venter stadig på at få leveret vores bil. Har dog haft MB Marco Polo siden 2007.
/Morten

Hey Morten,
fik I jeres allerede?

mvh,
Julio
 
Hej allesammen!

Jeg vil gerne sige, at jeg er med, men jeg venter stadigvæk for min nye Cali, der var bestilt i Nov '18.
Og har også brug for jeres indsat, da jeg har haft mange problemer med forhandleren. Nogle fakta:
- Cali'en bestilt 16 Nov 2018. 'Slutseddel' underskrevet af mig. Fik samme dag en 'Leveringbekræftelse' med leverings dato 13. Marts.
- Fik et opkald sidst i Feb. De siger at den var forsinket, ny levering 'sidst i april, men inden Påske'
- Nyt opkald i slutning af Marts. Nu siger de, at bilen vil gå i produktion i uge 21 (3. uge i Maj!) og levering ca. 3 uger efter. Det var FØRSTE gang, de bekræftede en produktionsdato. Som i tidligere gange, har de ingen info om, hvad er grunder for forsinkelse, samt tilbyder de slet ikke noget form af rabat/lånebil eller andet. Bare 'vi er ked af det'.
- Juni '19: Nu er Cali'en endelig hos forhandleren. De har sendt d. 11. juni en ny/opdateret 'Leveringbekræftelse' med dato 20. juni, og info om restbeløb, som jeg skal betale inden afhentning. Beløbet er det samme, som var aftalt og signeret i Nov '18.
- TRE DAGE SENERE ringer de igen. De siger at 'jeg lavede en fejl, da jeg regnede prisen' - de har tilføjet Coast campingindretning i stedet for Oceans - og, da prisforskellen er ca. 22000 kr. plus, 'jeg snakkede med min chef, og vi besluttede os, at vi betaler 50/50'. Så sender de en ny 'Slutseddel med rabat' (!!!!) hvor prisen er 11000 kr. dyrere.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening. Jeg er ret chokeret. Også når jeg tænke, at den originale/'forkerte' pris betyder i praksis bare en 3,4% rabat over den ny/'ret' pris!

God weekend!!
Julio

Hvor er det dejligt du skal have en Cali, men det var dog en absurd trist process.

Det er fair i deler ekstraomkostningerne, men principielt har du fået en pris som er bindende. Det bør osse stå i kontrakten. Og det er heller ikke unormalt at man får en kompensation når ens bil bliver forsinket så meget som jeres.

Man skal ikke være kværulant og ting kan gå galt, vi er kun mennesker. Men omvendt skal der osse være rimelighed. Og man skal ikke finde sig i arrogance eller smartness fra en forhandler - uanset hvor populære de er. Det klæder ingen. Med gensidig respekt når man længst.

Sådan som du fremlægger historien, har du helt sikkert noget tilgode på den konto.

Hvor har du købt bilen?

PS: Er du medlem af de danske forum?
 
Hej Julio!
Jeg tror at du bør snakke med "chefen", du har jo en del gode argumenter på din side. Kontrakten er bindende og hvis det er en ocean du har bestilt og de har regnet forkert så får de stå for forskellen. Det står også i kontakten hvad som gælder ved forsinket leverance. Er det sådan at i har konfigureret bilen sammen som en coast og der står coast i kontakten så er det jo fair at de giver 50 % i goodwill.
Jeg købte min i Sverige og min erfaring er at VW kan behøve lidt snak for at kunden får det som han har ret til.
Held og lykke med det, håber det fikser sig.
 
Hmmmmm lyder kompliceret ! Hvis jeg ikke får hvad jeg har bestilt, vil jeg altid nægte at modtage.
Du kan sikkert ikke vente og vil gå på kompromis med en coast i stedet for en Ocean ( hvis jeg forstår det rigtigt) og det vil du måske fortryde senere....
Ha tålmodighed og bestil en ny ocean, 2020 kommer til at hedde T6.1
Men ellers held og lykke.
 
Hvor er det dejligt du skal have en Cali, men det var dog en absurd trist process.

Det er fair i deler ekstraomkostningerne, men principielt har du fået en pris som er bindende. Det bør osse stå i kontrakten. Og det er heller ikke unormalt at man får en kompensation når ens bil bliver forsinket så meget som jeres.

Man skal ikke være kværulant og ting kan gå galt, vi er kun mennesker. Men omvendt skal der osse være rimelighed. Og man skal ikke finde sig i arrogance eller smartness fra en forhandler - uanset hvor populære de er. Det klæder ingen. Med gensidig respekt når man længst.

Sådan som du fremlægger historien, har du helt sikkert noget tilgode på den konto.

Hvor har du købt bilen?

PS: Er du medlem af de danske forum?

Ja, vi er enige om, at det er fair... når vi snakke om 2000 kr... men 11000 kr? Undskyld, jeg tror, at det skal de være ansvarlig for. Også fordi, de vidste fra begyndelsen, at jeg var på grænsen af min budget. Jeg har faktist tilføjet noget ekstra udstyr 'last minute' bare fordi, det var stadig inden den pris, jeg var villig at betale. Så overvejer jeg at takker nej til deres 'tilbud'.

Forhandleren er VW Gladsaxe. En dårlig oplevelse.
 
Back
Top