Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Levertijden nieuwe T6.1

Prachtig. Hoe heet deze kleur? Wanneer had je besteld? Gefeliciteerd en geniet ervan!
Dit is Mojave Beige, maar de naam doet de daadwerkelijke kleur geen eer aan. Hij is echt grijs. Op de foto naast onze Limestone Grey Golf. Het scheelt 1 tintje. Overigens besteld eind 2020, gebouwd in week 30 jl.

20210918_141237.jpg
 
Last edited:
Zag ‘m in Frankrijk op reclameborden staan, deze kleur -denk ik- in combinatie met het grijze tentdoek, prachtig!
 
Zelf met zorg onze combi uitgekozen (we wachten sinds feb op levering) maar zou haast gaan twijfelen ;)
 
Dit is Mojave Beige, maar de naam doet de daadwerkelijke kleur geen eer aan. Hij is echt grijs. Op de foto naast onze Limestone Grey Golf. Het scheelt 1 tintje. Overigens besteld eind 2020, gebouwd in week 30 jl.

View attachment 84538
Mojave beige… de naam doet de kleur inderdaad geen eer aan. Het lijkt helemaal niet op eender of welke beige. Zelf vond ik het een kleur dat je kiest als je geen echte keuze kunt maken: Mojave beige… allen vind het wel iets hebben want het is een veilige kleur. Veelvoorkomende kleur ook (al jàren leverbaar op een california).
Maar toen kregen we een california mee van de dealer om onze zomerreis te maken (compensatie voor, laat ons zeggen, de lange leveringsperiode) en deze was in Mojave beige. Toen de cali op onze oprit stond begreep ik het wel: lelijk is het zeker niet en eigenlijk best wel mooi, weinig opvallen en wat saai maar mooi.
Zo, dat is Mojave beige voor mij ;)
 
Last edited:
Via Vie in Overijse heeft ook stock.

viavie.be/nl/Koop-een-VW-California/Overzicht-VW-California-te-koop/
 
Alleen ex-verhuur? Het zijn nogal stevige prijzen? Modeljaar 2021 kan dus bouwjaar 2020 zijn èn daarmee Euro 6-d temp (en geen eu6-d ISC FCM)
Bouwjaar 2020 is niet noodzakelijk 6d temp: als eerste inschrijvingsdatum in 2021 ligt, moesten wagens sowieso 6d ISC FCM zijn.
Wel opletten dus met de datum van eerste inschrijving. Eind 2020 zijn er heel wat dag-inschrijvingen geweest om de 6d-temp voertuigen toch nog op de markt te kunnen brengen en te verkopen.
 
Bouwjaar 2020 is niet noodzakelijk 6d temp: als eerste inschrijvingsdatum in 2021 ligt, moesten wagens sowieso 6d ISC FCM zijn.
Wel opletten dus met de datum van eerste inschrijving. Eind 2020 zijn er heel wat dag-inschrijvingen geweest om de 6d-temp voertuigen toch nog op de markt te kunnen brengen en te verkopen.
Zijn er 2020 autos met ISC? Ik dacht juist dat de Calis pas echt vanaf 1-1-21 ISC hadden..

Ik heb ook 1e inschrijving 2021 gezien met 6d-temp. Dat kan dus blijkbaar toch. NL kenteken: L-835-LZ
 
Ik heb ook 1e inschrijving 2021 gezien met 6d-temp. Dat kan dus blijkbaar toch. NL kenteken: L-835-LZ
Stond dat op de documenten van de wagen, of in het zoekertje van de verkoper?
Want zou normaal niet mogen kunnen: de europese regels waren heel duidelijk. De tabel in dit artikel van ADAC vond ik wat dat betreft vrij duidelijk: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/neuwagenkauf/euro-6d-temp-modelle/

Maar voor iedereen die een California wil kopen wel erg belangrijk om goed na te kijken!
 
Stond dat op de documenten van de wagen, of in het zoekertje van de verkoper?
Want zou normaal niet mogen kunnen: de europese regels waren heel duidelijk. De tabel in dit artikel van ADAC vond ik wat dat betreft vrij duidelijk: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/neuwagenkauf/euro-6d-temp-modelle/

Maar voor iedereen die een California wil kopen wel erg belangrijk om goed na te kijken!
Ik vond het ook raar. ik ben het gaan uitzoeken toen de auto te koop aangeboden werd en ik het chassisnummer zag. Op basis van de VIN ben ik gaan zoeken en kwam uit op 6d-temp wat ook op de kentekenregistratie van de RDW (Nederlandse DIV) staat.

Precies bovenstaande was voor ons reden om dit jaar een nieuwe T6.1 te kopen...
 
Wat betalingen jullie in België voor een omnium verzekering van een nieuwe California Ocean ? Alvast bedankt !
 
Begin oktober 2020 bij mycalifornia.nl een T6.1 199/204PK 4motion besteld die begin 2021 geleverd zou worden. Na eerste uitstel naar volgende maand (ivm milieueisen), vandaag het bericht gekregen dat de nieuwe aflevering gepland staat voor januari 2022 :(.

Hebben meer dit bericht gekregen of wordt jou/jullie California wel op tijd afgeleverd?
Die van ons komt in november. Het leek ons een goed idee om in januari 2022 op kenteken te laten zetten. Die paar weken wachten kan er ook nog wel bij. Helaas kan niet omdat bus blijkbaar via BE gaat en daar al op kenteken staat en dan pas naar NL komt.
 
Eind januari 2021 besteld, op website my volkswagen staat er nu voor het eerst een datum: voertuig komt naar België maart 2022
update: ondertussen verwachte leverdatum 4 april 2022 volgens my volkswagen
 
Last edited:
Die van ons komt in november. Het leek ons een goed idee om in januari 2022 op kenteken te laten zetten. Die paar weken wachten kan er ook nog wel bij. Helaas kan niet omdat bus blijkbaar via BE gaat en daar al op kenteken staat en dan pas naar NL komt.
Wij hebben ook getwijfeld aan de datum kenteken als de Cali later zou komen en kregen hetzelfde te horen.. schijnbaar maakt het bij campers minder uit dan bij auto's en wordt er meer gekeken naar het modeljaar.

Wel fijn dat jullie eindelijk een stip aan de horizon hebben.
 
Hebben jullie reeds jullie Cali mogen ophalen?
Ja ! We hebben onze Cali eind september ontvangen. Hij was er ineens zonder verwittiging. Eigenlijk gedacht dat hij nooit ging komen. Intussen al een superreisje gedaan naar de wijnvelden van de Mont Ventoux. Genoten van onze verwarming! Buiten is leefbatterij die opgeladen was maar met een kapotte zekering is gekomen (gelukkig ontdekt voor het vertrek, en door de dealer nog in orde gebracht) , is voorlopig alles top !
 
Hallo Allemaal,
Hier in Zwitserland is het "zelfde laken een pak": In Mei '21 hebben we een Coast (150 pk/DSG) besteld, met een voorlopige "Lieferzeit" van 6 - 8 maanden, maar ik verwacht dat dat wel wat langer zal worden. Als ik hem in Mei volgende jaar in ontvangst kan nemen knijp ik mijn handen toe...
Sterkte iedereen !
Update 1: Medio September, bij navraag, bericht gekregen dat onze Cali "ingepland" staat voor productie begin November in Hannover > Aflevering door de dealer rond Kerstmis :thumb

Update 2: Vandaag, bij navraag; een berichtje gekregen dat de productie-planning "verschoven" is naar 3e week van Januari > "Mogelijke" aflevering door de dealer "Eind Februari/begin Maart" :oops:
Ben benieuwd hoe het verder gaat...
 
Update 1: Medio September, bij navraag, bericht gekregen dat onze Cali "ingepland" staat voor productie begin November in Hannover > Aflevering door de dealer rond Kerstmis :thumb

Update 2: Vandaag, bij navraag; een berichtje gekregen dat de productie-planning "verschoven" is naar 3e week van Januari > "Mogelijke" aflevering door de dealer "Eind Februari/begin Maart" :oops:
Ben benieuwd hoe het verder gaat...
Het schijnt dat de productie nu wat bij begint te trekken qua tempo. Als je op Youtube California Chris zoekt vind je een recent 'factory update' filmpje.
 
Wij hebben, na 9 maanden wachten dan eindelijk twee weken geleden onze Cali opgehaald uit Naarden! Een weekend weg geweest naar het mooie oosten van ons land, maar wat is dit leuk zeg!
We hebben wel een probleempje met één van de accu’s welke niet actief lijkt te zijn en de koelkast resoneert bij aanslaan zo hard dat het drukt op je oren! Volgende week opgelost hoop ik!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wij hebben, na 9 maanden wachten dan eindelijk twee weken geleden onze Cali opgehaald uit Naarden! Een weekend weg geweest naar het mooie oosten van ons land, maar wat is dit leuk zeg!
We hebben wel een probleempje met één van de accu’s welke niet actief lijkt te zijn en de koelkast resoneert bij aanslaan zo hard dat het drukt op je oren! Volgende week opgelost hoop ik!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lekker zeg! Een aflevering vraagt natuurlijk om fotos..
Voor ons is het de 1e Cali, maar wat werkt dat verslavend. Na komend weekend staat er ruim 10.000km op de teller. En dat sinds 18-9-'21
 
Ik zie redelijk wat jong gebruikte California's met Euro 6D-temp te koop. Is het verstandig om nu nog een 6d-temp te kopen of kan je beter voor een 6d-full gaan? Met het oog op een langere termijn aanschaf.
 
Ik zie redelijk wat jong gebruikte California's met Euro 6D-temp te koop. Is het verstandig om nu nog een 6d-temp te kopen of kan je beter voor een 6d-full gaan? Met het oog op een langere termijn aanschaf.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben de keuze gemaakt voor nieuw vanwege de emissie-eisen, maar ook zeker vanwege het kleine prijsverschil tov gebuikt.
Zou het meer gescheeld hebben, dan zouden we voor een 6d-temp gegaan zijn.
Overigens staan er momenteel ook diverse 6d ISC-FCM.
 
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben de keuze gemaakt voor nieuw vanwege de emissie-eisen, maar ook zeker vanwege het kleine prijsverschil tov gebuikt.
Zou het meer gescheeld hebben, dan zouden we voor een 6d-temp gegaan zijn.
Overigens staan er momenteel ook diverse 6d ISC-FCM.
Net hetzelfde bij ons. Een nieuwe was in ons geval ook goedkoper, maar het wachten was eindeloos.
 
Back
Top